آقای آدامز که قبلا مامور پلیس بوده، در انتخابات اخیر شهرداری نیویورک پیروز شد و از ژانویه جای بیل‌ د‌بلاسیو، شهردار فعلی این شهر را خواهد گرفت.

آقای آدامز در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌خواهد نشان دهد که قصد دارد نیویورک را به “مرکز صنعت ارزهای دیجیتال “تبدیل کند. ارزش بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا، از زمان ایجادش در سال ۲۰۰۹ به شدت متغیر بوده است.

آن طور که از اظهارات آقای آدامز پیداست او قصد دارد از فرانسیس سوارز که به تازگی دوباره به عنوان شهردار میامی انتخاب شده، پیشی بگیرد. آقای سوارز بعد از پیروزی در انتخابات در توییتر نوشت چک اول حقوقش را به بیت‌کوین دریافت خواهد.

آقای سوارز همچنین گفته بود دوست دارد میامی را به قطب نوآوری در ارز‌های دیجیتال تبدیل کند.

اریک آدامز در توییتر خود نوشت: “ما در نیویورک همیشه دست به کارهای بزرگ می‌زنیم، بنابراین من هم بعد از شهردار شدن، حقوق سه ماه اول کارم را به بیت‌کوین دریافت خواهم کرد.”

” نیویورک به مرکز صنعت ارزهای دیجیتال و سایر صنایع نوآورانه که رشد سریعی دارند، تبدیل خواهد شد. فقط صبر کنید تا خودتان ببینید! “

آقای آدامز که دموکرات است، سه شنبه گذشته در انتخابات شهرداری نیویورک پیروز شد. او دومین شهردار سیاه‌پوست این شهر خواهد بود.

در ماه اوت، آقای سوارز به راه‌اندازی رمز ارزی موسوم به میامی‌کوین که توسط سازمان غیردولتی سیتی‌کوین اداره می‌شد، کمک کرد. به گفته واشنگتن پست، ۳۰ درصد ارزش میامی‌کوین استخراج شده در کامپیوتر افراد به حساب شهرداری منتقل می‌شود و از این طریق تا کنون ۷ میلیون دلار برای اداره شهر جمع‌آوری شده است.

آقای آدامز به رادیو بلومبرگ گفت دوست دارد کاری مشابه این در نیویورک انجام دهد. با این حال اگر شهردار منتخب نیویورک بخواهد طبق وعده‌های خود این شهر را به قطب ارزهای دیجیتال دنیا تبدیل کند،‌ احتمالا با مخالفت‌هایی روبرو خواهد شد.

استخراج ارز دیجیتال به دلیل تاثیرات مخربی که بر محیط زیست دارد از گذشته به شدت مورد انتقاد بوده است.

از سوی دیگر لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک که یکی از نامزدهای انتخابات سال‌ آینده فرمانداری این ایالت خواهد بود هم اخیرا سخت‌گیری‌ بیشتری نسبت به شرکت‌های رمز ارز ثبت نشده اعمال می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید