به گزارش وب سایت ردیابی هوانوردی FlightAware ، بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت جهان ، سه مورد از هر ۱۰ پرواز خود را در روز یکشنبه لغو کرد و این اختلال تا روز دوشنبه ، تعطیلات فدرال ادامه یافت و ۳۳۷ پرواز- تقریباً از هر ۱۰ پرواز-لغو شد.
به گزارش CNN فارسی ، این شرکت لغو را ناشی از مشکلات کنترل ترافیک هوایی و محدودیت پرسنل در فلوریدا و بدی آب و هوا دانست. اواخر روز یکشنبه به CNN گفت که بازگشت عملیات به حالت عادی “سخت تر و طولانی تر است” به دلیل برنامه ریزی و کاهش تعداد کارکنان در طول همه گیری کرونا.
در بیانیه شرکت هواپیمایی آمده است: “ما در طول تعطیلات آخر هفته به تلاش مجدد برای بازگرداندن عملیات خود با تمرکز بر تغییر موقعیت هواپیماها و خدمه برای مراقبت از مشتریان خود ادامه دادیم.”

اداره هوانوردی فدرال در بیانیه ای اعلام کرد از روز جمعه هیچ مورد لغو ترافیک هوایی وجود ندارد. این آژانس گفت که خطوط هوایی به دلیل عدم حضور هواپیماها و خدمه با تاخیر مواجه می شوند.

FAA می گوید: “تأخیرها و لغو پروازها برای چند ساعت بعد از ظهر جمعه به دلیل ، آموزش نظامی و محدودیت نیروی انسانی در منطقه ای از مرکز کنترل ترافیک مسیر هوایی جکسونویل رخ داد.”
با این حال ، به نظر نمی رسد سایر خطوط هوایی به شدت تحت تأثیر این مسائل قرار گرفته باشند. به گفته FlightAware ، روز یکشنبه ، خطوط هوایی آمریکا ۲ درصد از پروازهای خود را لغو کرد و شرکتهای هوایی کم هزینه Spirit نیز ۲ درصد از پروازهای خود را لغو کرد.
آخر هفته سفر شلوغی است زیرا دوشنبه تعطیلات فدرال است. Southwest روز شنبه ۸۰۸ پرواز را لغو کرد و هزاران مسافر را در سراسر کشور منتظر گذاشت.
مری کوری قرار بود یکشنبه صبح از شهر اوکلاهما به مقصد اورلاندو برای یک سفر دریایی پرواز کند. در ساعت ۳ بامداد او پرواز خود را لغو کرد و بیش از هشت ساعت با خدمات مشتری به تلفن مشغول شد.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید