رحمت الله صادقیان گفت : محمد علی دهقان دهنوی، کارمند دولت نبوده است و از سمت های دولتی استعفا داده است. او ادامه داد : دهقان دهنوی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی می باشد که مطابق با استعلامی که در سال ۱۳۸۵ از اداره کل قوانین مجلس شورای اسلامی صورت گرفته ، آن اداره کل اعلام داشته، سمت‌های آموزشی در دانشگاه‌ ها و مؤسسات تحقیقاتی از حکم ممنوعیت موضوع اصل ۱۴۱ قانون اساسی و قانون ممنوعیت تصدی بیشتر از یک شغل مستثنی است و اعضای هیئت علمی می ‌توانند عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار باشند.

صادقیان در ادامه با اشاره به طرح موضوع عدم رعایت ماده ۶ قانون بازار اوراق بهادار در خصوص تعیین رئیس سازمان توسط هیأت مدیره بیان کرد : در این مورد نیز هیچ تخلفی صورت نگرفته است. آقای دهقان دهنوی با مصوبه شورای عالی بورس به عنوان عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شدند و سپس هیأت مدیره سازمان در همان روز با تشکیل جلسه ایشان را به ریاست سازمان برگزید.

وی اظهار کرد : این رویه درباره رﺅسای پیشین سازمان نیز به همین ترتیب بوده و هیچ گونه تخلف قانونی رخ نداده است.

عضو شورای عالی بورس گفت : نظارت بر روند های مختلف اجرایی در کشور حق مسلم مجلس است ولی متأسفانه گزارش ‌های اشتباه این چنینی موجب ایجاد هراس در بازار سرمایه می ‌شود و این تصور را به وجود می‌ آورد که این بازار، انضباط اداری مناسب را نداشته است و انتصابات و اقدامات در آن بر مبنای دلخواه اشخاص صورت می ‌گیرد. ارائه این تصویر به جامعه منجر به کاهش اعتماد به بازار سرمایه و گریز سرمایه‌ ها از این بازار شفاف می ‌شود و این کاهش اعتماد، موضوعی نمی باشد که به یک دوره خاص برگردد ، بلکه اثرات آن فراگیر خواهد بود و ضربه آن به رویکرد اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید