یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه ایالات متحده در اظهاراتی گفت، جو بایدن، رئیس‌‌جمهوری آمریکا، در زمینه سیاست‌های خارجی «بی‌ کفایت‌ ترین» رئیس‌جمهوری است که او به چشمان خود دیده است.

سناتور لیندزی گراهام در مصاحبه‌ای با تلویزیون «فاکس‌نیوز» عنوان کرد که عملکرد بایدن، به‌ ویژه پس از خروج از افغانستان، از جیمی کارتر نیز بدتر است.

کارتر، سی‌و‌نهمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده از حزب دموکرات آمریکا بود.

گراهام در ادامه اظهارات خود گفت، ارتش آمریکا به جو بایدن تذکر داده بود که اگر تمام نیروهای این کشور از افغانستان خارج شده و پایگاه هوایی بگرام رها شود، افغانستان دچار فروپاشی خواهد شد و آمریکا نمی‌تواند از آن‌چه که باقی مانده دفاع کند.

او در این زمینه افزود: «جو بایدن ماهیت جنگ علیه تروریسم را نمی‌فهمد. او گمان می‌کند در صورت عقب‌نشینی از این مناطق، ما همچنان در امنیت خواهیم بود.»

این عضو ارشد سنای آمریکا پیشتر در اظهاراتی گفته بود، با وجود خروج آشفته نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان، این کشور مجبور خواهد شد به افغانستان بازگردد.

او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «بی‌بی‌سی» گفت: «ما همانطوری که به عراق و سوریه بازگشتیم، به افغانستان نیز باز‌می‌گردیم. مجبور خواهیم شد این کار را بکنیم، چرا که تهدید تروریستی بسیار بزرگی متوجه ما خواهد شد.»

این سناتور ارشد پیشتر خواستار استیضاح جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به دلیل «خروج فاجعه‌بار» از افغانستان و هرج و مرج هنگام تخلیه شده بود، و گفته بود که «رئیس‌جمهوری آمریکا در وظایف خود به عنوان فرمانده کل قوا قصور کرده است.»

دیدگاهتان را بنویسید