به گزارش CNN فارسی غول الکترونیک کره جنوبی با اعلام بزرگترین سرمایه گذاری خود در ایالات متحده، روز سه شنبه گفت که این کارخانه ۲۰۰۰ شغل با فناوری پیشرفته را مستقیما و هزاران شغل دیگر را در اقتصاد محلی پس از راه اندازی کامل ایجاد خواهد کرد. انتظار می رود این تاسیسات در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ شروع به کار کند.

کینام کیم، معاون و مدیر اجرایی سامسونگ الکترونیکس، در بیانیه‌ای گفت: با افزایش ظرفیت تولید، می‌توانیم به نیازهای مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهیم و به ثبات زنجیره تامین نیمه‌رساناهای جهانی کمک کنیم.

این شرکت گفت که شهر تیلور در تگزاس را برای کارخانه جدید خود بر اساس عوامل متعددی از جمله نزدیکی آن به سایت فعلی تولید آستین سامسونگ، اکوسیستم نیمه هادی محلی و پشتیبانی دولتی انتخاب کرده است.

سایت تیلور بیش از ۵ میلیون متر مربع وسعت خواهد داشت و انتظار می رود به عنوان یک مکان کلیدی برای ظرفیت تولید نیمه هادی های جهانی سامسونگ، همراه با آخرین خط تولید جدید آن در پیونگ تاک، کره جنوبی باشد.

اعلام سامسونگ در زمانی است که دولت بایدن تحقیقات و تولید نیمه هادی در ایالات متحده را تحت فشار قرار داده است.

اگرچه جریان کمبود جهانی تراشه‌های کامپیوتری عمدتاً به دلیل تأثیر همه‌گیری، حوادث آب و هوایی شدید که تولید را مختل کرده است و سایر عوامل است، ایالات متحده از سایرین عقب مانده است. تهیه کنندگان در طول سالها

بر اساس گزارش انجمن صنعت نیمه هادی، سهم آن از تولید نیمه هادی در سراسر جهان در سال گذشته به تنها ۱۲ درصد کاهش یافت. این میزان در سال ۱۹۹۰ کمتر از ۳۷ درصد است. این گروه تجاری یارانه های “قابل توجه” ارائه شده توسط دولت های خارجی را که ایالات متحده را در “مضرات رقابتی” قرار می دهد، مقصر دانست.

کشورهای آسیایی از جمله تایوان و کره جنوبی بر این صنعت تسلط دارند. سامسونگ و سایر تولیدکنندگان کره جنوبی مبالغ هنگفتی را برای تقویت تولید خود در دهه آینده صرف می کنند.
در ماه می، سامسونگ این را اعلام کرد ۳۸ تریلیون وون کره ای (۳۴ میلیارد دلار) در تولید تراشه های منطقی، مغزهایی که کامپیوترها را نیرو می دهند، سرمایه گذاری خواهد کرد. به این ترتیب مجموع هزینه های او در این تجارت به ۱۷۱ تریلیون وون (۱۵۱ میلیارد دلار) می رسد. دهه آینده، از جمله تعهدات اعلام شده در سال ۲۰۱۹٫

سازنده تراشه نیز اعلام کرد در ماه می که ساخت خط تولید را در پیونگ تاک، یکی از بزرگترین مراکز تولید نیمه هادی جهان، آغاز کرده است که انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید