به گزارش CNN فارسی ، پیوند خورشیدی مریخ بین ۲ تا ۱۶ اکتبر انجام می شود و این لغو بررسی بین زمین و مریخ هر دو سال یک بار ، زمانی که هر دو سیاره در طرف مقابل خورشید قرار دارند ، رخ می دهد.
تیم های ناسا که مأموریت های مریخ را مدیریت می کنند ارسال فرمان به مدار گرد ها و مریخ نوردان سطح مریخ را تا اواسط اکتبر متوقف می کنند ، اما این بدان معنا نیست که تمام اکتشافات در سیاره سرخ متوقف می شود.

روی گلادن ، مدیر شبکه رله مریخ در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنا ، کالیفرنیا ، می گوید: “اگرچه ماموریت های ما در مریخ تا چند هفته آینده فعال نخواهد بود ، اما همچنان وضعیت سلامتی خود را به ما اطلاع می دهند . به هر ماموریت برخی تکالیف داده شده است تا زمانی که دوباره از ما با خبر بشوند.
خورشید مانند یک سد راه بزرگ برای ارتباطات است ، که گاز گرم و پرانرژی را از جو بیرونی خود به فضا دفع می کند. هنگامی که مریخ و زمین در طرف مقابل خورشید قرار دارند ، این گاز خورشیدی می تواند با سیگنال های رادیویی که ناسا برای ارتباط با کاوشگران رباتیک مریخی خود استفاده می کند ، تداخل ایجاد کند.
اگر مهندسان در این مدت سعی کنند فرمان هایی را به هر یک از فضاپیماهای مریخ ارسال کنند ، ممکن است پیام ها با هم قاطی شوند – و این قمار به خطر دریافت ارتباطات خراب توسط مریخ نوردها یا مدارگردان که می تواند آنها را به خطر بیندازد ، نیست.
در عوض ، روبات ها فهرستی از دستورات ساده را قبل از رویداد خورشیدی دریافت می کنند که آنها را مشغول خواهد کرد. به این ترتیب ، آنها می توانند بدون نیاز به انتظار دستورالعمل های بیشتر در خاموشی ارتباط ، بر روی خلبان خودکار حرکت کنند. اما انتظار نداشته باشید که مریخ نوردها به دنبال یوراید یا هلیکوپتر Ingenuity به آسمان مریخ بروند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید