به گزارش CNN فارسی , در این رویداد از آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، گوشی اپل iPhone 13 پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس رونمایی شد.

این سری گوشی‌ها با ظاهری مشابه آیفون ۱۲ معرفی شدند.سری گوشی آیفون ۱۳ که در چهار مدل (پایه، مینی، پرو و پرومکس) رونمایی شدند، مشخصات و قیمت‌های متفاوتی دارند اما آنچه همه‌ی این گوشی‌ها را با هم مشترک می‌کند، شباهت بیش از حد آنها به آیفون ۱۲ است.

خانواده گوشی اپل iPhone 13 از لحاظ ظاهری شبیه به آیفون ۱۲ بود به استثنا چند تغییر جزیی اما کلیدی که در بسیاری از شایعاتی که از گوشی منتشر شده به آن‌ها اشاره شده بود. بررسی گوشی آیفون ۱۳ به ما نشان می‌دهد که این گوشی، مانند نسل قبلی دارای طراحی تخت با شیشه سرامیک است و توانسته گواهینامه IP68 را برای مقاومت در برابر گرد و خاک و آب دریافت کند. اپل آیفون جدید را در ۵ رنگ صورتی، آبی، مشکی، بنفش و قرمز عرضه کرده است.

اپل سال گذشته میلادی فناوری لرزشگیر سنسور شیفت را به آیفون ۱۲ پرو مکس اضافه کرد، اما حالا انتظار داریم این فناوری به تمام اعضای خانواده آیفون ۱۳ اضافه شود. این فناوری نسبت به OIS عملکرد بالاتری دارد که به کیفیت بهتر خروجی دوربین منتهی می‌شود.

اگرچه اپل همچنان از الگوی دو دوربین و سه دوربین آن هم با سنسورهای ۱۲ استفاده خواهد کرد، اما عملکرد آن‌ها را بهبود می‌دهد و به سراغ سنسورهای بزرگتری می‌رود. در همین راستا باید منتظر افزایش ابعاد ماژول دوربین و همچنین برآمدگی آن باشیم.

اپل در کنار بهبود مشخصات دوربین و استفاده از فناوری سنسور شیفت، می‌خواهد حالت‌های جدیدی را هم به آن‌ها اضافه کند. در همین راستا باید منتظر افزودن حالت پرتره ویدیویی به خانواده آیفون ۱۳ باشیم تا قابلیت ضبط ویدیو با افکت بوکه در اختیار کاربران قرار بگیرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های احتمالی دوربین آیفون‌ها، حالت فیلمبرداری ProRes است که احتمالا مشابه ProRaw در سری آیفون ۱۲ خواهد بود. بنابراین این حالت امکان ضبط ویدیو با یک فرمت باکیفیت‌تر را فراهم می‌کند و ابزارهای ویرایشی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید