به گزارش CNN فارسی ،دنیا روز به روز به سوی استفاده ی بیش تر از روبات ها می رود, روبات هایی که زندگی مارا به حالت ناباورانه ای تغییر دادند.

جالب است بدانید هنگامی که خورشید بین مریخ و زمین قرار می گیرد ، ناسا با سیاره سرخ در فضایی ارتباطی با کاوشگران روباتیک خود مواجه می شود. این رویداد که به اصطلاح پیوند خورشیدی مریخ است بین ۲ تا ۱۶ اکتبر انجام می شود و این رویداد هر دو سال یک هفته اتفاق می افتد.به همین دلیل نگرانی‌هایی در مورد حفظ ارتباط با کاوشگرها یا حتی مأموریت‌های انسانی به سیاره سرخ، سیارات دیگر و فراتر از منظومه شمسی ایجاد کرده است.این اتفاق، مانع از برقراری همه ارتباطات مستقیم می‌شود. این وضعیت تا زمانی که زمین و مریخ بار دیگر به یکدیگر دید داشته باشند و موقعیت مناسب خود را بدست آورند، ادامه خواهد داشت.اما این بدان معنا نیست که همه اکتشافات متوقف می شود – در عوض ، مریخ نوردها و مدارگردها با کروز کنترل ساده عمل می کنند.
پس از پایان این مهلت کوتاه ، مریخ نورد با پشتکار تلاش می کند نمونه بعدی خود را جمع آوری کند و هلیکوپتر مریخ Ingenuity چهاردهمین پرواز خود را انجام می دهد.

اکنون تنها دو آژانس فضایی در جهان موفق به فرود و استقرار موفق مریخ نوردهای رباتیک در مریخ شده‌اند که اولی یعنی “ناسا” سابقه‌ای طولانی در این امر دارد و دومی یعنی آژانس فضایی چین(CNSA) به تازگی به این سیاره قدم گذاشته است. آنها اکنون چاره‌ای ندارند جز اینکه مریخ‌نوردهای خود را در “حالت ایمن” قرار داده و تحقیقات را تا مدتی تعطیل کنند.اگر مهندسان ناسا سعی کنند از میان تشعشعات یونیزه کننده خورشید به مریخ نوردهای خود سیگنال بدهند، ارتباطات ممکن است مختل یا حتی خراب شود. بدیهی است مریخ نوردهایی مانند “استقامت” برای انجام اقدامات به دستورات بسیار دقیقی احتیاج دارند و هرگونه سیگنال اختلالی یا خراب می‌تواند به طور بالقوه موجب خرابی و اقدامات خطرناک شود.

 

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید