به گزارش CNN فارسی ، با نگاهی به تصاویر مردم سلفی گیر در فضای مجازی، می توان مشاهده کرد که روز به روز بر شمار عکس های سلفی با ربات های پیش خدمت بیشتر می شود. بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که روز به روز بر نفوذ ربات ها در زندگی انسان ها افزوده می شود.

میچیو ایمای در یک کافه در توکیو به مشتری‌هایش خوش آمد می‌گوید اما نه حضوری. او یکی از ۵۰ کارمند دارای معلولیت است که در خانه‌ خود در هیروشیما، ۸۰۰ کیلومتر دورتر از محل کافه، رباتیک پیشخدمت را هدایت می‌کند.

این موجود رباتیک سفید براق به شکل یک بچه پنگوئن از پیشخوان کافه در نزدیکی ورودی می‌گوید: «سلام! حال شما چطور است؟» و صورت خود را به سمت مشتریان می‌چرخاند. حدود ۲۰ ربات مینیاتوری با چشم‌های بادامی شکل دیگر نیز روی میزها و در قسمت‌های دیگر کافه نشسته‌اند.

این کافه در ماه ژوئن در منطقه‌ نیهونباشی در مرکز توکیو افتتاح شد و کارکنانی از سراسر ژاپن و خارج از مرزهای آن را به خدمت گرفت. کافه ربات‌ها ابتدا قرار بود سال گذشته همزمان با بازی‌های پارالمپیک افتتاح شود که به دلیل وقوع همه‌گیری کرونا افتتاحش به تعویق افتاد، درست مانند بازی‌های پارالمپیک که از سه‌شنبه آغاز می‌شود.

نفوذ ربات ها در رستوران ها تنها به پیش خدمت تمام نشده و اکنون بسیاری از وظایف کارکنان رستوران ها و هتل ها را می توان بر دوش ربات ها قرار داد. گفته می شود نخستین ربات های پیش خدمت در کشور ژاپن مورد استفاد قرار گرفتند و این موضوع تا حدی محبوبیت یافت که کشورهای زیادی برای استفاده از ربات ها به عنوان پیش خدمت، ابراز علاقه و آمادگی کردند. ولی بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، اکثر ربات های پیش خدمت ساخت کشور چین هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید