به گزارش CNN فارسی ، سخنگوی پوتین نیز تایید کرد که در این مورد بحثی صورت گرفته است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین روز دوشنبه به سی ان ان گفت: بله، چنین گفت وگویی از طریق تلفن انجام شد.
سی‌ان‌ان روز جمعه گزارش داد که سفر برنز به پایتخت روسیه در زمانی انجام شد که نگرانی‌های فزاینده در میان برخی از مقامات آمریکایی در مورد احتمال مداخله نظامی روسیه در اوکراین افزایش یافت.
یک منبع به سی ان ان گفت که ایالات متحده “نگرانی های جدی” در مورد تقویت روسیه دارد و افزود: “احمقانه است که ما احتمال تهاجم را در نظر نگیریم.”
پسکوف در پاسخ به سوالی درباره موضوعات مطرح شده در این گفتگوی تلفنی گفت: “روابط دوجانبه، وضعیت بحران در عملکرد دیپلماتیک و تبادل نظر در مورد درگیری های منطقه ای” است
پسکوف افزود: البته به مسائل امنیت سایبری نیز اشاره شد.
ارزیابی‌ها درباره انگیزه‌های روسیه در داخل دولت بسیار متفاوت است، برخی منابع به سی‌ان‌ان می‌گویند که معتقدند روسیه می‌تواند برای تهاجم آماده شود، در حالی که برخی دیگر پیشنهاد می‌کنند که در حال انجام یک آزمایش یا صرفاً تلاش برای ارعاب اوکراین هستند.
و علناً، اوکراین این ایده را که روسیه در حال افزایش حضور نظامی خود در نزدیکی مرز فراتر از سطوح عادی است، کم اهمیت جلوه داده است. وزارت دفاع اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد: روسیه شیوه‌ای را برای «انتقال و انباشت واحدهای نظامی به منظور حفظ تنش در منطقه و فشار سیاسی بر کشورهای همسایه» ایجاد کرده است.
تصاویر ماهواره ای که هفته گذشته توسط شرکت Maxar Technologies گرفته شد، نوع تحرکات نامنظم نیروها و تجهیزات روسیه را نشان می دهد که مقامات آمریکایی نگران آن هستند. دو مقام ارشد آمریکایی گفتند که این تصاویر نشان می‌دهد که نیروهای روسیه، تانک‌ها و توپخانه‌ها در نزدیکی شهر یلنیا در روسیه جمع شده‌اند و دولت بایدن پیش از بهار نگران حمله روسیه به این کشور است.
رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه در تلاش برای جلوگیری از هر گونه تشدید تنش، برنز را به مسکو اعزام کرد و در آنجا با مقامات کرملین دیدار کرد تا با بیان اینکه ایالات متحده از نزدیک تحرکات نیروها را زیر نظر دارد، مانع از هرگونه برنامه ریزی برای حمله شود.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید