به گزارش CNN فارسی ، به نقل از شبکه  تلویزیونی سی ان ان، بیماری وی کرونا نیست و دلیل بستری شدن وی مسمومیت خون بوده است.

در خبر سی ان ان آمده است: “او با داشتن عفونت به بیمارستان منتقل شد اما در آنجا به آن مبتلا نشده است. وی با کمک داروهای آنتی بیوتیک تحت درمان است و پزشکان می گویند که او واکنش مثبتی به آنها نشان می دهد.”

پزشکان افزودند که او دو روز را در بیمارستان گذراند.

رسانه‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که بیماری عفونی آقای کلینتون ارتباطی به کووید-۱۹ ندارد. رئيس جمهوری آمریکا در دهه ۹۰ میلادی، پیشتر سه بار در بیمارستان بستری شده بود. بار نحست در سال ۲۰۰۴ پس از دردهای طولانی در قفسه سینه و تنگی نفس، تحت عمل جراحی بای پس چهارگانه قرار گرفت. او همچنین در سال ۲۰۰۵ برای جراحی ریه به بیمارستان بازگشت. کلینتون در سال ۲۰۱۰ هم برای بار سوم راهی مراکز درمانی شد و دو «استنت شریانی» در قلبش کار گذاشته شد.

پزشکان آقای کلینتون با تاکید بر اینکه او در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دانشگاه ایروین در کالیفرنیا بستری شده، تاکید کردند که او از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده نمی‌کند.

مرکز پزشکی UCI که کلینتون در آنجا بستری شده در شهرستان اورنج در حدود ۶۴ کیلومتری جنوب شرقی لس‌آنجلس واقع شده است. هنوز مشخص نیست که چرا آقای کلینتون در جنوب کالیفرنیا بوده است.

آلپش امین و لیزا بردک پزشکان معالج کلینتون تصریح کردند که علت بیماری وی عفونت مجاری ادراری است. به گفته آنها ، چنین مشکلاتی در افراد مسن غیر معمول نیست و به راحتی قابل درمان هستند. پزشکان همچنین خاطرنشان کردند که کلینتون در بخش مراقبت های ویژه نه به دلایل پزشکی بلکه به دلیل محرمانه بودن و ایمنی تحت درمان است.

سخنگوی بیل کلینتون نیز گفت که حال رئیس جمهور سابق ” رو به  بهبود است”.

یک منبع در مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا تأیید کرد که کلینتون در این مرکز بستری شده است.

وی در سن ۳۲ سالگی در ۱۹۷۸ (۵۷-۱۳۵۶) به عنوان فرماندار آرکانزاس انتخاب شد اما در دور دوم از رسیدن به این سمت بازماند. این سیاستمدار آمریکایی بار دیگر از سال ۱۹۸۳ (۱۳۶۱) تا ۱۹۹۲ (۱۳۷۰) در سمت فرماندار بود. کلینتون پس از آن در رقابت با جورج دبلیو بوش پدر، او را به راحتی شکست داد تا بعد از جیمی کارتر به عنوان اولین دموکرات به ریاست جمهوری برسد.

بیل کلینتون از ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بود.

دیدگاهتان را بنویسید