در اوایل سال جاری ، فیلم هایی از بازیگر معروف هالیوود,تام کروز در برنامه ی ویدیویی تیک تاک(با تکنولوژی دیپ فیک ) پخش شد که در آن ویدیوها,  این بازیگر کارهای شگفت انگیزی و گاهی اوقات خنده دارانجام میداد.ویدیو های سرگرم کننده ای مانند حقه هایی با سکه, شوخی کردن با افرادی در مکان های عمومی و….

اما موضوعی که افراد را شگفت زده کرد این بود که شخص واقعی در این فیلم ها به هیچ وجه تام کروز بازیگر نبود. این ۱۰ ویدئو ای که از این شخص بین ماه های فوریه و ژوئن پخش شده بود ، دارای یک ترفند تقلبی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی بود که به نظر می رسید شخص درون ویدیو شبیه تام کروز بود. این ترفندها به اصطلاح دیپ فیک نامیده می شوند که توسط هنرمند جلوه های بصری و هوش مصنوعی, کریس اومه و با کمک مایلز فیشر بازیگر این ویدیو ها که خودش را به جای تام کروز جا زده بود, ایجاد شد.

بازدید بالای این ویدیو باعث ایجاد شرکتی به نام Metaphysic در ماه ژوئن شد.و هدف این شرکت استفاده از فناوری دیپ فیک برای ایجاد تبلیغاتی که از لحاظ استراتژیک غیرممکن به نظر میرسند و یا حتی می توان برای بازسازی صحنه هایی از فیلم های قدیمی از این فناوری بهره برد. یکی از این پروژه های تقلبی شرکت متافیزیک برای مشتریان یک کمپین تیغ ژیلت بود که در بازیگری شبیه به زمان جوانیش در سال ۱۹۸۹ شده بود و این طرفداران را بسیار شگفت زده کرد.همچنین پروژه ای برای یک کمپین مربوط به اتحادیه فوتبال بلژیک انجام دادند که طی آن دو مدیر تیم فوت شده ی بلژیکی را به زندگی بازگرداند.

با وجود جذاب بودن این فناوری جعلی , مشکلاتی نیز در پی داشته است چراکه نگرانی هایی از راهیابی این تکنولوژی به زمینه های سیاسی و یا اخلاقی وجود دارد چراکه احتمال گول زدن مردم در زمینه های متفاوت با اهداف پلیدی وجود دارد که البته شرکت متافیزیک قصد دارد به این مسایل رسیدگی کند.

دیدگاهتان را بنویسید