به گزارش CNN فارسی ,این جمهوری خواه شکست خورده گفت: “فقط به این فکر کنید که چه چیزهایی را از دست می دهید.”  ,این جمهوری خواه شکست خورده گفت: “فقط به این فکر کنید که چه چیزهایی را از دست می دهید.” “شما دیگر نیکسون (به شخص خودش اشاره می کند) را برای لگد زدن ندارید ، زیرا آقایان ، این آخرین کنفرانس مطبوعاتی من است و این کنفرانسی خواهد بود که من از شما تست هوش میگیرم.”در آن زمان به نظر می رسید که از این کنفرانس مطبوعاتی نیکسون ، که در سال ۱۹۶۸ انجام شد وی فاصله ی زیادی تا ریاست جمهوری داشت اما این اتفاق در سال ۱۹۷۲ در کمال تعجب افتاد!

با این حال ، حداقل او اعتراف کرد که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است – چیزی که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا ، هرگز نتوانست پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ انجام دهند .
امتناع ترامپ از پذیرفتن شرایط برای رویدادهای ۶ ژانویه – حقیقتی که ظاهراً در دست رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش نبود ، آخر هفته گذشته شباهتی بین آشوبگران کنگره و مهاجمان ۱۱ سپتامبر را ایجاد کرد. دین عبیدالله به نقل از بوش نوشت: “تروریست های ۱۱ سپتامبر و مهاجمان ۶ ژانویه از یک روح ناپاک برخوردارند.”
اما عبیدالله می افزاید: “یک تفاوت آشکار این است که مهاجمان القاعده توسط اسامه بن لادن تحریک و هدایت می شدند ، در حالی که مهاجمان ۶ ژانویه توسط رئیس جمهور آمریکا ، دونالد ترامپ تحریک می شدند. این ترامپ بود که دو ماه پس از انتخابات رادیکال شد. و مردم با ایجاد ادعای سونامی دروغ ، ادعا می کنند که رای آن ها در انتخابات “دزدیده شده است.”
اما  اعداد و ارقام نشان می دهد که آرا آن طور که ادعا می شود نزدیک نبود و مردم کالیفرنیا ، از جمله زنان سفیدپوست که حمایت آنها برای آینده جمهوری خواهان در این ایالت بسیار مهم است ، پای صندوق های رای بودند و به جو بایدن رای دادند.
این برای آمریکا خبر بدی است که کارهای دونالد ترامپ از جمله تحقیر ، توهین و زیر پا گذاشتن دموکراسی یک کشور – اکنون به الگویی برای بازیگران سیاسی با گرایش های اقتدارگرا در سراسر جهان تبدیل شده است.

ترجمه از وبسایت رسمی CNN

دیدگاهتان را بنویسید