به گزارش CNN فارسی ، سرانجام پس از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های پیاپی و گوناگون، فیسبوک رسما دلیل اختلال گسترده و قطعی شش ساعته سرویس‌های خود در سراسر جهان را اعلام کرد. در حالی که شایعات گوناگونی درباره دلیل مشکلات شب گذشته سرورهای فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ منتشر شده و حتی برخی از رسانه‌ها از حمله هکری به این شرکت خبر داده‌اند، حالا دلیل اختلالات شدید در فیسبوک و زیرمجموعه‌های آن رسما اعلام شده است.

دلیل اختلال گسترده در فیسبوک چه بود؟

طبق خبر رسمی‌ای که فیس بوک منتشر کرده، تغییر در پیکره‌بندی روترها، دلیل اصلی قطعی شش ساعته شب گذشته سرویس‌های این شرکت بوده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اشتباه فنی از سوی مهندسان فیسبوک عامل این اختلالات گسترده بوده و این شرکت شایعات مربوط به هک شدن یا نشت دیتا و لو رفتن سرورهای اصلی را تکذیب کرده است.

قطعی در بدترین شرایط ممکن!

جالب است بدانید قطعی سرویس‌های فیس‌بوک تنها یک روز قبل از زمان شهادت فرانسس هاوگن در کنگره اتفاق افتاد. خانم هاوگن در واقع افشاگری است که پیش از این مدیر محصول فیسبوک بوده و حالا قرار است اطلاعاتی را در مقابل نمایندگان کنگره آمریکا برملا کند. او پیش از این در گفتگو با وال استریت ژورنال گفته بود «فیس‌بوک سود خود را با امنیت ما کاربران معاوضه می‌کند.»

 

قطعی اینستاگرام اواخر شب گذشته به مرور برطرف شد و سرورهای واتساپ نیز اواسط نیمه شب برقرار شدند. در این قطعی شش ساعته بسیاری از رقبا از پیام‌رسان‌های خارجی مثل تلگرام و وایبر گرفته تا برخی نمونه‌های داخلی مثل «بله» نیز سعی کردند از فرصت به دست آمده برای جذب کاربر استفاده کنند. همچنین برخی گزارش‌ها خبر از ایجاد اختلال در سرویس پیامک اپراتورها در پی هجوم کاربران و افزایش تقاضا نیز منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید