به گزارش CNN فارسی ، علی شریعتی درباره روند بازار ارز گفت : من اعتقاد به این ندارم که ما بدون برجام و بدون آشتی و تعامل با دنیا می ‌توانیم به آسانی کار را ادامه دهیم. دوستانی که دستی در کار دارند، می ‌دانند که ما هر آنچه در چنته داشتیم، رو کردیم. ما دیگر به تهhttps://farsicnn.com/ دیگ رسیدیم. به همین دلیل به نظر من اقتصاد نحیف ما دیگر این تحمل را ندارد و به طور قطع در روزهای پیش رو شاهد خواهیم بود در دولت آقای رییسی، اتفاقات خوبی بیفتد و یکی از آن ها ارزانی دلار می باشد.

وی ادامه داد : من شاید به ایشان رای نداده باشم ، اما به هر حال ایشان الان رییس ‌جمهور کشور است و فکر می ‌کنم با همگرایی ‌ای که وجود دارد، ایشان به نوعی با دنیا آشتی کنند. عکس‌ ها و فیلم‌ های منفی ‌ای هم که پخش می ‌شود، کار کسانی می باشد که می ‌خواهند نرخ دلار به ۵۰ هزار تومان برسد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود : اگر برجام اتفاق بیفتد و خبر مثبتی بشنویم، من فکر می ‌کنم دلار تا ۲۰، ۲۱ هزار تومان به طور موقت کاهش پیدا می ‌کند. در کل من فکر می ‌کنم با این فرمون و حفظ شرایط موجود، تا پایان سال به ۳۰ هزار تومان نزدیک می‌ شویم.

شریعتی ادامه داد : اگر برجام اتفاق نیفتد و تحریم‌ های دور جدید برگردد، وضعیت قابل پیش‌ بینی نمی باشد که امیدواریم این اتفاق نیفتد. وی اظهار داشت : وقتی دولت ، بزرگ ‌ترین فروشنده ارز باشد و بزرگ ‌ترین تاجر کشور باشد ، ارز یک واژه سیاسی – امنیتی می باشد و حالا به تناسب حال آن، عده‌ای دلال موج می ‌دهند و نرخ را بالا می ‌برند.

امیدواریم دلار روز به روز از قیمت ۵۰ هزار تومان فاصله بگیرد و اوضاع کشور رو به بهبودی رود!

دیدگاهتان را بنویسید