بهبود وضعیت بازار کار و احتمال کاهش شتاب برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکاhttps://farsicnn.com/ در روزهای گذشته به عنوان یک عامل حمایتی مهم برای دلار عمل کرده است. از طرف دیگر بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری نیز نسبت به ماه پیش افزایش محسوسی داشته که در نتیجه این اتفاق، تمایل معامله گران محتاط برای در اختیار داشتن دلار بیشتر از گذشته شده است. با توجه به وضعیت شاخص های کلان اقتصادی آمریکا پیش بینی می شود دلار روزهای خوبی را در کوتاه مدت پیش رو داشته باشد ولی در میان مدت کار دلار سخت تر می باشد.

اگرچه برآورد دقیقی از خسارت کرونا به اقتصاد جهانی وجود ندارد، به منظور تقویت رشد اقتصادی، نقدینگی بسیار زیادی به قسمت های مختلف تزریق شده که این نقدینگی دارای تبعات تورمی است. صندوق بین المللی پول در بیانیه ای اعلام کرد که حدود ۶۵۰ میلیارد دلار کمک نقدی به شکل حق برداشت مخصوص در اختیار کشورهای مختلف برای مقابله با کرونا قرار خواهد داد. کریستالینا جیورجیوا- رییس صندوق بین المللی پول- با تاریخی خواندن این تصمیم گفته این امر به ثبات مالی جهانی کمک خواهد کرد.

طبق اعلام مرکز آمار اتحادیه اروپا، تا پایان ماه ژوئن نرخ بیکاری منطقه یورو با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۷.۷ درصد رسید. این نرخ در سطح اتحادیه اروپا با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۷.۱ درصد رسید. این نرخ بیکاری کم ترین نرخ بیکاری ثبت شده کشورهای اتحادیه اروپا در پنج ماه پیش بوده است. تخمین زده می ‌شود تا پایان این ماه ۱۴ میلیون و ۹۱۶ هزار مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، ۱۲ میلیون و ۵۱۷ هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده ‌اند.

شفالی ساچدوف – استراتژیست ارشد ارزی در بانک بی ان پی – گفت : چشم همه فعالان بازار ارز به آمار بازار کار و نرخ تورم می باشد تا مسیر آینده رشد اقتصادی و نرخ بهره تعیین شود. به صورت کلی می توان گفت که احساس بازار به چشم انداز بلند مدت بسیار بهتر از ماه های ابتدایی سال است اما این بدان معنا نیست که رویکرد احتیاطی معامله گران به کلی از بین رفته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می ‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۰۹۷ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۳ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه ‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۱ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۱ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۱۰.۵۹۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۵ یوان چین اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید