گروهی از جمهوری خواهان کشور آمریکا از وزارت بازرگانی این کشور خواستار تحریم شرکت آنر شدند تا این زیربرند سابق هواوی نیز در لیست سیاه اقتصادی دولت آمریکا قرار بگیرد.

۱۴ قانون‎گذار جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری مایکل مک کال، عضو رتبه‌بندی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان با ارسال نامه‌ای به وزارت بازرگانی این کشور خواستند تا شرکت آنر در لیست سیاه اقتصادی این کشور قرار بگیرد. در حالی جمهوری خواهان به دنبال تحریم آنر هستند که این شرکت اخیرا از هواوی جدا شده و اکنون یک برند مستقل محسوب می‌شود.

در بخشی از نامه این قانونگذاران جمهوری‌خواه آمده است شرکت هواوی در ماه مه سال ۲۰۱۹ به لیست نهادهای تحریمی آمریکا اضافه شد؛ لیستی که به واسطه آن شرکت‌ها از خرید قطعات و اجزای شرکت‌های آمریکایی یا استفاده از فناوری آمریکایی بدون تایید دولت منع می‌شدند، اما اخیرا شرکت آنر به عنوان زیربرند هواوی راه خود را از این شرکت جدا کرده و اکنون به عنوان یک شرکت مستقل بدون تحریم قصد ادامه فعالیت دارد.

طبق تحلیل جمهوری خواهان، اکنون برند آنر می‌تواند سیاست‌های کنترل صادرات آمریکا که با هدف دور نگه داشتن فناوری و نرم افزار آمریکا به دست حزب کمونیست چین (CCP) وضع شد را دور بزند. در واقع جمهوری خواهان بر این باورند که آنر با جدا شدن از هواوی توانست با دور زدن تحریم ها به تراشه‌های نیمه هادی و نرم افزارهای ضروری برای محصولات خود دسترسی پیدا کند.

جالب است بدانید که طبق خبرهای منتشر شده شرکت هواوی در ازای مبلغ ۱۵.۵ میلیون دلار برند آنر را به فروش رسانده است. هواوی با این کار قصد نگه داشتن این برند را را داشت؛ چرا که تحریم‌های آمریکا علیه هواوی باعث آسیبی جدی به زنجیره ی تامین محصولات شرکت آنر شده بود و این شرکت برای بقای خود به استقلال نیاز داشت.

دیدگاهتان را بنویسید