به گزارش CNN فارسی «جانی دپ» و «امبر هرد» از دوشنبه این هفته به فرفکس کانتی، ویرجینا رفته‌اند تا در دادگاه حاضر شوند. دپ همسر سابقش را به نشر اکاذیب و افترازنی در مقاله‌ای برای «واشینگتن پست» متهم کرده و خواستار غرامت ۵۰ میلیون دلاری شده است. قاضی «پنی اس. ازکاریت» به دپ و هرد دستور داده است که در محوطه دادگاه با هواداران سلفی نگیرند و امضاء ندهند.

در حکم قاضی که ۲۹ مارس منتشر شده آمده است: «طرفین و نمایندگان حقوقی آن‌ها در این دادگاه اجازه عکس انداختن یا امضاء دادن در دادگاه و یا محوطه بیرونی آن را ندارند.» علاوه بر این، کمپینگ شبانه در اطراف دادگاه و خیابان‌های پیرامونش و نیز دسترسی به دستگاه‌های الکترونیکی درون ساختمان ممنوع اعلام شده است.

رابطه دپ و هرد از سال ۲۰۱۱ آغاز و در سال ۲۰۱۶ با یک طلاق جنجالی به پایان رسید. پس از این جدایی، دپ در پرونده شکایت از نشریه «سان» که او را «ضارب همسر» خوانده بود، شکست خورد و از فیلم «جانوران شگفت‌انگیز ۳» کنار گذاشته شد. هواداران دپ سپس سعی کردند با ایجاد کمپین‌های مجازی باعث اخراج هرد از چندگانه «آکوامن» (Aquaman 2) شوند، اما تهیه‌کنندگان فیلم از این بازیگر حمایت کردند.

دپ به دلیل نشر اکاذیب از همسر سابقش «امبر هرد» شکایتی ثبت کرده و خواستار پرداخت غرامتی ۵۰ میلیون دلاری شده است. نمایندگان دپ مدعی‌اند که هرد با انتشار مقاله‌ای در «واشینگتن پست» در سال ۲۰۱۸ باعث اخراج دپ از چندگانه «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of Caribbean) شده است. هرد بی‌آنکه نامی از دپ ببرد خود را قربانی خشونت خانگی نامیده بود.

 

نمایندگان هرد، از سوی دیگر می‌گویند اتهامات موکلشان تماماً حقیقت دارد و بنابر متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آزادانه می‌تواند نظراتش را بیان کند. «بن راتنبورن» می‌گوید دپ با ثبت این شکایت به دنبال نابود کردن زندگی هرد است: «به مدت چندین سال، تمام چیزی که آقای دپ می‌خواست تحقیر امبر، تعقیب او، و خراب کردن شغلش بوده است.» او اضافه می‌کند: «می‌خواست زندگی او را سخت کند، می‌خواست زندگی او را نابود کند. می‌خواست او را نابود کند… ای کاش می‌توانستم بگویم که تعجب‌آور است. آزاردهنده است اما تعجب‌آور نه.  یک همسر سابق وسواسی و مصمم به گرفتن انتقام است…»

انتظار می‌رود این دادگاه حدود شش هفته به طول انجامد و ۱۱ عضو هیأت ژوری انبوهی از مستندات ارائه شده به دادگاه را بررسی کنند. «بن چو» و «کامیل واسکز» وکلای دپ می‌گویند مقاله هرد در «واشینگتن پست» تنها چند روز پیش از اکران «آکوامن» منتشر شده تا حامی دردمندان معرفی کند: «او خودش را به عنوان یکی از چهره‌های جنبش #MeToo معرفی کرد . نماینده پاکدامن زنان بی‌گناه در سراسر کشور و دنیا که واقعاً قربانی بدرفتاری بوده است. مدارک نشان خواهند داد که این یک دروغ بوده است.» واسکز می‌گوید هرد «آماده می‌شود تا بهترین بازیگری عمرش را در این دادگاه ارائه دهد» و دپ به عنوان «شخصیت شرور» این نمایش معرفی خواهد شد.

هرد در چند مورد به بدرفتاری و خشونت متهم می‌کند، از جمله گرفتن گردن او، پرت کردنش به سمت دیوار، ضربه زدن به او، فشار دادن گلو و مشت زدن. «الین بردهافت» نماینده هرد در بیانیه ابتدایی‌اش جزئیات این حملات را شرح می‌دهد و می‌گوید در یک مورد دپ با یک بطری مشروب به هرد آزار جنسی رسانده است.

بردهافت می‌گوید دپ در حین فیلمبرداری «دزدان دریایی کارائیب» در استرالیا ۸ الی ۱۰ قرص اکستاسی مصرف کرده و با هرد رفتار خشونت‌آمیزی داشته است: «وقتی که آن سه روز در استرالیا را مرور می‌کنید، می‌بینید که اتفاقات وحشتناکی برای هرد پیش آمده است. دپ لباس شب او را پاره می‌کند… چندین بطری به سمت او پرتاب می‌کند. او را روی زمین و روی شیشه‌های شکسته بطری‌های مشروب می‌کشد. به او مشت می‌زند. ضربه می‌زند. می‌گوید می‌خواهد او را «به قتل» برساند. از او «متنفر» است. او را می‌زند و می‌زند و بعد با بطری مشروب در بدنش فرو می‌کند.»

این اتهام برای اولین بار به صورت عمومی مطرح شده است. نمایندگان دپ با رد این اتهام می‌گویند ادعایی است که در سال ۲۰۱۶ وقتی زوج قصد جدایی داشتند مطرح نشده و پس از ثبت شکایت دپ در سال ۲۰۱۹ پدیدار شده است. وکیل دپ می‌گوید: «این الگوی اتهامات بی‌اساس و ماهرانه هرد را نشان می‌دهد که در طول زمان با هدف شگفت‌زده کردن هالیوود تکامل پیدا کرده‌اند…»

نماینده هرد در ادامه می‌گوید دادگاه باید بر روی مقاله هرد تمرکز کند که در آن نامی از دپ برده نشده است. راتنبورن می‌گوید: «این مقاله در مورد جانی دپ نیست. این مقاله در مورد تغییراتی اجتماعی است که او دنبال می‌کند.» او اضافه می‌کند که پیش از انتشار مقاله هم دوران بازیگری دپ رو به زوال بوده است.

راتنبورن می‌گوید: «این پرونده در مورد شرح وقایع روز-به-روز ازدواج آن‌ها نیست. مسئله این نیست که کدام یک از آن‌ها را بیشتر دوست دارید. مسئله این نیست که کدام طرف می‌تواند بیشتر لجن‌پراکنی کند… در نهایت، این پرونده در مورد متمم اول است.»

هرد یک شکایت متقابل ۱۰۰ میلیون دلاری ثبت کرده و مدعی است که وکلای دپ او را به کلاه‌برداری متهم کرده‌اند.

چو در ادامه می‌گوید اتهامات هرد آسیب شدیدی به حرفه دپ زده، چرا که استودیوهای هالیوود تمایلی با درگیر شدن با حواشی منفی ندارند و ترجیح می‌دهند بازیگری که به خشونت خانگی متهم است همکاری نکنند: «مستندات نشان خواهد داد که ادعاهای خانم هرد تأثیر زیادی بر خانواده آقای دپ و امکان کار در حرفه‌ای که دوست دارد داشته است. نهایتاً، این دادگاه در مورد تطهیر نام آقای دپ از اتهامات وحشتناک و نادرست است.»

راتنبورن می‌گوید کنار گذاشته شدن دپ از «دزدان دریایی کارائیب» به چندین ماه پیش از انتشار مقاله هرد برمی‌گردد: «هر آسیبی که به حرفه بازیگری او وارد شده به دلیل انتشار مقاله نیست. وقت آن رسیده که جانی مسئولیت‌پذیر باشد… این به شما، خانم‌ها و آقایان بستگی دارد که او را وادار کنید.»

دپ در سال ۲۰۲۰ در پرونده شکایت از نشریه «سان» که او را «ضارب همسر» سابقش خوانده بود شکست خورد و پس از چند روز از «جانوران شگفت‌انگیز ۳» کنار گذاشته شد.

همجنین خبرنگار سی ان ان گزارش داده است که حدود ۳۰ هوادار دپ دوشنبه این هفته در نزدیکی دادگاه حضور پیدا کرده‌اند. یکی از آن‌ها ادعا می‌کند که برای حمایت از ستاره «دزدان دریایی کارائیب» سفری ۳۰ ساعته از استرالیا داشته است.

هوادار دیگری می‌گوید با سفری پنج ساعته از وست ویرجینا خودش را به فرفکس کانتی رسانده و می‌خواهد دسته گلی به دپ بدهد: «در حال حاضر فقط امیدوارم که بتوانم این گل‌ها را به او بدهم و آمدنم بیهوده نبوده باشد.»

سلبریتی‌هایی که ممکن است در این دادگاه به شکل مجازی و غیرمجازی حضور پیدا کنند، ایلان ماسک، جیمز فرانکو و پل بتنی خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید