به گزارش CNN فارسی، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه داعش روز جمعه ۱۹ فروردین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ساعت ۱:۴۶ بامداد جمعه به وقت محلی یک پهپاد مسلح را که قصد ورود به پایگاه عین‌الاسد داشت سرنگون کرده است./پالایشگاه

بر اساس این اطلاعیه، در این حمله ناموفق خسارتی به نیروها و تاسیسات ائتلاف وارد نشد.

طی دو سال گذشته حدود ۱۰ حمله راکتی به مواضع آمریکا در عراق، از جمله به پایگاه هوایی عین‌الاسد، انجام شده است.

بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی نیز سپاه پاسداران اقدام به شلیک موشک‌هایی به این پایگاه کرد؛ پس از آن نیز چندین بار به این پایگاه راکت شلیک شده است.

دو روز پیشتر نیز سه راکت به نزدیکی یک پالایشگاه نفت در اربیل عراق اصابت کرد اما تلفاتی در بر نداشت.

بنابر اعلام سازمان مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان، راکت‌ها از منطقه حمدانیه در استان نینوای عراق به سوی این پالایشگاه شلیک شده بودند.

پالایشگاه نفتی کورگوسک در اربیل متعلق به باز کریم برزنجی، مدیر شرکت نفتی «گروه کار» است که ویلای شخصی او ماه قبل مورد حمله موشکی سپاه پاسداران قرار گرفت.

باز کریم برزنجی پیش از این به طور تلویحی گفته بود که هدف از حمله موشکی سپاه به ویلایش، جلوگیری از خط انتقال گاز از اقلیم کردستان عراق به ترکیه بود.

«گروه کار»، شرکتی که برزنجی مدیریت آن را برعهده دارد، قرار است خط لوله انتقال گاز از اقلیم کردستان عراق به ترکیه را اجرا کند و بر اساس برخی گزارش‌ها، این پروژه قرار است سال ۲۰۲۵ افتتاح شود.

با این حال این پروژه به دلیل مصوبات پارلمان عراق درباره صادرات مستقیم فرآورده‌های نفتی از اقلیم، با برخی مشکلات حقوقی مواجه است.

همچنین این پروژه در حالی قرار است اجرا شود که قرارداد ۲۵ سال صادرات گاز ایران به ترکیه سه سال دیگر به پایان می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید