قطعی برق در روز ها و ماه های اخیر افراد زیادی را نگران کار های متفاوت کرده است و همچنین انگیزه ی بسیاری از کارها را از افراد گرفته است در واقع در بازه زمانی ۱۲ ماه گذشته کشور با ۲ موج قطعی برق و خاموشی گسترده دست و پنجه نرم کرد.

دو بحران قطعی برق اخیر به فاصله زمانی کمتر از ۵ ماه و در فصل زمستان و تابستان تکرار شد. در نگاه اول ممکن است، به نظر بیاید، هر ۲ پدیده قطعی برق از یک دلیل، منشا و سرچشمه گیرد، اما واکاوی دقیق قطعی برق در زمستان و تابستان گذشته موید این امر است که دلیل خاموشی در فصل زمستان با دلیل خاموشی در فصل تابستان متفاوت بوده است.

شهرام صدرا با انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت نیرو در عدم پرداخت به موقع مطالبات سنگین تولیدکنندگان برق، اذعان داشت دوره وصول مطالبات تولیدکنندگان از وزارت نیرو اکنون به ۴۰۰ روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس، راهکار جلوگیری از قطعی برق در زمستان سال جاری را تامین به موقع سوخت و اجازه برای انجام تعمیرات دوره‌ای برشمرد و گفت که در صورت عدم پرداخت به موقع مطالبات تولیدکنندگان برق، عدم تامین سوخت و انجام نشدن تعمیرات دوره‌ای، بی تردید در زمستان سالجاری خاموشی برق وجود خواهد داشت.

شهرام صدرا در گفتگوای اعلام کرد که، با انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت نیرو در عدم پرداخت به موقع مطالبات سنگین تولیدکنندگان برق، اذعان داشت که رقم مطالبات شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس از  وزارت نیرو بالای ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و دوره وصول مطالبات تولیدکنندگان از وزارت نیرو اکنون به ۴۰۰ روز رسیده است.

به گفته وی، وزارت نیرو باید مپنا را تحت فشار می‌گذاشت تا در تامین قطعات و عدم افزایش  قیمت قطعات، همکاری ببشتری با تولیدکنندگان برق داشته باشد اما اینچنین نشد.

 شهرام صدرا خاطر نشان کرد که ادامه ی این مسیر برای تولیدکنندگان برق بسیار سخت شده زیرا هزینه نیروگاه داران سه برابر شده و تامین قطعه برای آنها مشکل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید