به گزارش CNN فارسی ,در دل این چشم انداز سرسبز ، مقدار زیادی زمین خشک و برهنه نشسته است. زمین هایی که روزی جنگل بودند حال شبیه به کویر شده اند و خبری از آن پوشش گیاهی سابق نیست.

این منظره حتی در پارک طبیعی Reinhardswald به همان اندازه متروک دیده می شود. چوب های شکننده زیر پا تکان می خورند و کنده های درخت چشم انداز خالی از سبزی را که در حدود ۵۰ هکتار وسعت دارد ، نشان می دهد.
درختان صنوبر که زمانی در اینجا قد قامت کرده بودند در اثر هجوم سوسک هایی از بین رفته اند. چراکه حشرات در شرایط آب و هوایی گرم تر و خشک تر رشد می کنند که بیشتر به دلیل تغییرات آب و هوایی رخ می دهد.
پیتر مایر ، سرپرست حفاظت از طبیعت جنگل در موسسه تحقیقات جنگل های شمال غربی آلمان در گوتینگن و هان موندن می گوید: “هنگامی که پوست درختان توسط حشرات کنده می شود ، درختان شبیه استخوان می شوند و جانی دیگر ندارند.”

هجوم سوسک های پوستی (نام این نوع سوسک ها که به تنه ی درختان حمله می کنند) با شرایط خشکسالی بدتر می شود ، زیرا وقتی درخت به دلیل کمبود آب ضعیف شد ، نمی تواند رزین کافی برای مبارزه با حشرات تولید کند.

مایر توضیح می دهد. “سپس سوسک می تواند درون درخت را حفاری کند ، زیر پوست درخت تخم بگذارد و لاروها از درخت تغذیه کرده و آب را قطع کرده و این باعث مرگ درخت می شود.”
آلمان در سالهای اخیر دچار خشکسالی بی مثالی در تاریخ شده است و سال ۲۰۱۸ گرمترین سال از زمان ثبت رکورد گرما از ۱۴۰ سال پیش تاکنون برای این کشور بوده است. در سایر مناطق این کشور نیز از طرفی در تابستان امسال ، باران شدید و سریع باریده و سیل های مهلکی را در این مناطق برانگیخته است.
همه این رویدادها بحران آب و هوا را در آستانه انتخابات فدرال آلمان در روز یکشنبه قرار داده است. این اولین بار در ۱۶ سال گذشته است که صدراعظم آنجلا مرکل در این رویداد حضور نخواهد داشت ، و نامزدهایی که برای جایگزینی وی تلاش می کنند ، همه درباره ی موضوعات آب و هوایی و راه حل های خود را اعلام می کنند.
این بحران در بسیاری از مناطق آلمان احساس می شود و جنگل های افسانه ای کشور نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

ترجمه از وبسایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید