به گزارش CNN فارسي ، فارس روز یکشنبه ۲۶ تیر، این زن بازداشت‌شده را «هتاک» خواند و خبر دستگیری او را بر اساس پیگیری‌های خبرنگارش از «مسئولان» منتشر کرد.

هنوز مقام‌های قضایی یا انتظامی جمهوری اسلامی در این باره توضیحات رسمی ارائه نکرده‌اند.

روز شنبه، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد مسافران زن یک اتوبوس به یک زن چادری که به آنها تذکر حجاب می‌دهد اعتراض می‌کنند.

این ویدئو از سوی یکی از زنان معترض به تذکر حجاب گرفته شده است.

زن تذکردهنده در حالی که او نیز مشغول گرفتن فیلم است، دیگران را تهدید می‌کند که فیلم خود را برای سپاه می‌فرستد، اما مسافران او را از اتوبوس بیرون می‌کنند.

خبرگزاری فارس همچنین زن بازداشت شده را به «ضرب و شتم آمر به معروف» متهم کرد و نوشت: «گفته شده این حادثه مربوط به یک ماه پیش بوده که به تازگی ویدیوی آن منتشر شده است.»

این تنش بر سر حجاب در حالی است که در هفته‌های اخیر مقام‌های جمهوری اسلامی فشار علیه زنان را در زمینه رعایت حجاب اجباری افزایش داده‌اند.

پیشتر فعالان و گروه‌های مخالف حجاب اجباری از روز سه‌شنبه ۲۱ تیر ماه کارزار گسترده خود با عنوان «حجاب بی‌حجاب» را در چارچوب نافرمانی مدنی و به منظور مخالفت عملی با حجاب اجباری و برخوردهای خشونت‌آمیز حکومتی آغاز کردند.

اما در پی حمایت گسترده زنان در شهرهای مختلف ایران از این کارزار، مقام‌های حکومتی با واکنش‌های شدید‌اللحنی خواهان افزایش برخورد با زنان شدند.

همچنین احمد وحیدی، وزیر کشور که به دلیل مشارکت در انفجار آمیا تحت تعقیب بین‌المللی است، در واکنش به انتشار تصاویر و ویدئوهای کارزار «حجاب بی‌حجاب» گفت: «بعضی از این موارد اصلا مربوط به داخل نیست و از خارج حمایت و اداره می‌شود.»

وحیدی تاکید کرد که جمهوری اسلامی اعتراض‌ زنان به حجاب اجباری را تحمل نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید