همانطور که میدانید رقابت‌های المپیک در حال برگزاری در ژاپن می باشد و این بهانه ای شد تا نگاهی به تکنولوژی های جالب ژاپنی ها در المپیک ۲۰۲۱ توکیو بیندازیم.

ژاپن کشوری است که همه از تسلط آنها روی تکنولوژی‌های روز جهان و حوزه رباتیک باخبر هستند. بنابراین عجیب نیست که در رویداد مهمی مانند المپیک بتوانیم جدیدترین فناوری‌های این کشور شرق آسیا را ببینیم. ژاپنی‌ها برای مسابقات المپیک توکیو برنامه‌های زیادی داشتند، اما شیوع ویروس کرونا بسیاری از این برنامه‌ها را به هم ریخت و حتی منجر به این شد که این مسابقات با یک سال تاخیر در سال ۲۰۲۱ برگزار شود. با این حال ژاپنی‌ها برخی از ربات‌ها، وسایل نقلیه خودران و تکنولوژی‌های جدید دیگر خود را در خدمت برگزاری المپیک ۲۰۲۱ توکیو قرار داده‌اند.

وسیله های نقلیه ی کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به راننده

خودروهای خودران در مسیرهای مشخصی مانند فرودگاه تا دهکده المپیک و اطراف مکان‌های مختلف المپیک تردد می‌کنند. طبق برنامه‌ریزی دولت ژاپن، نزدیک به صد وسیله نقلیه خودران در جریان این مسابقات به کار گرفته شده است و آنها تصمیم دارند نسل بعدی شبکه حمل و نقل عمومی را راه‌اندازی کنند تا هم از ترافیک جلوگیری کنند و هم تلفات جاده‌ای را به حداقل برسانند.

سیستم های تشخیص چهره ی خودکار

در مکان‌های مختلف برگزاریالمپیک ۲۰۲۱ توکیو از سیستم‌های تشخیص چهره برای انجام وظایف مربوط به غربالگری امنیتی مربوط به ورزشکاران و کارکنان استفاده می‌شود. این فناوری باعث سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها، محدود کردن دسترسی‌های غیر مجاز و امنیت بیشتر در المپیک به کار می‌رود.همچنین این تکنولوژی از افزایش بیماری کرونا جلوگیری میکند.

ربات های راهنما

در بازی های المپیک ۲۰۲۱ توکیو هم از ربات‌های مختلفی استفاده می‌شوند که نقش راهنما را برای افراد ایفا می‌کنند. تعدادی از این ربات‌ها برای حمل چمدان و ارائه اطلاعات به حاضران کمک می‌کنند. همچنین ربات‌هایی هم وجود دارند که برای حمل چیزهای مختلف در جریان مسابقات برنامه‌ریزی شده‌اند

سیستم واقعیت مجازی

واقعیت مجازی هم به المپیک ۲۰۲۱ توکیو آمده است. در جریان برگزاری مسابقات مختلف المپیک، بینندگان می‌توانند با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی از تماشای رقابت‌های رشته‌های مختلف ورزشی بیشتر لذت ببرند و احساس کنند در محل برگزاری رقابت و در مقابل ورزشکاران حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید