به گزارش CNN فارسی ، دوشنبه ، مجموعه ای از طوفان ها وارد شمال غربی ایتالیا شدند و باعث بارش باران در سراسر اروپا شدند .

بیش از ۲۹ اینچ (۷۴۲ میلی متر) در ۱۲ ساعت گذشته در ایتالیا باران بارید. در عمان ، یک طوفان گرمسیری کمیاب ، به اندازه چندین سال باعث ایجاد باران شد و سیل های مهلکی را به مناطق بیابانی وارد کرد که این موضوع برای ایتالیا بسیار جدید بود.

استان جنوا ایتالیا که به دلیل زیبایی طبیعی و خطوط ساحلی ناهموار مشهور است ، کانون جدیدترین بارندگی های شدید شد.
مجموعه ای از طوفان های آهسته از روز یکشنبه تا دوشنبه در منطقه متوقف شد و بیش از ۳۶ اینچ (۹۲۵ میلی متر) باران را در شهر روسیگلیونه ، در ۶۰ مایلی (۱۰۰ کیلومتری) جنوب غربی میلان بارید.
برای برخی از زمینه ها ، ۳۶ اینچ تقریباً معادل متوسط ​​بارندگی است که در یک سال در سیاتل انتظار می رود. لندن به طور متوسط ​​۱۵ ماه طول می کشد تا چنین بارندگی هایی را محاسبه کند. به گزارش خبرگزاری میلان ، به دنبال گزارش زمین لغزش و جاری شدن سیل در چشم انداز ، ده ها نفرهستند که نیاز به کمک دارند و  باید نجات داده شوند.

آب و هوای مرطوب در این بخش از ایتالیا غیر معمول نیست ، زیرا این منطقه به طور متوسط ​​سالانه بیش از ۵۰ اینچ (۱۲۰۰ میلی متر) باران می بارد. به گفته ماکسیمیلیانو هررا ، اقلیم شناس و کارشناس هواشناسی ، طوفان تنها در عرض ۱۲ ساعت تقریباً ۳۰ اینچ (۷۵۰ میلی متر) کاهش یافت و این نشان جدید اروپایی را برای بیشترین بارندگی ۱۲ ساعته ثبت کرد.
در شهر مجاور قاهره مونتنوت ، در حدود ۲۰ مایلی (۳۲ کیلومتری) غرب روسیگلیونه ، رکورد آب و هوا در روز دوشنبه همچنان کنار جاده کاهش می یابد. هررا خاطرنشان کرد که سیل ۶ ساعته بر خلاف مواردی که تا به حال در ایتالیا مشاهده شده است ، تقریباً ۲۰ اینچ (۵۰۰ میلی متر) باران را به ارمغان آورده است و رکورد ملی ۶ ساعته را برای کل ایتالیا به ارمغان آورده است.
بر اساس گزارش FloodList ، سازمانی که وقایع سیل مهم از سراسر جهان را ثبت می کند ، تنها چند مایل به شرق ، بارش باران نیز شهر نزدیک Vicomorasso را در آب غرق کرد .

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید