به گزارش CNN فارسی ،اگرچه قد در ۱۰۰ سال گذشته افزایش یافته است ، طبق مطالعه جدیدی که به تازگی انجام شد نشان داد مردان هلندی متولد سال ۲۰۰۱ ، یک سانتیمتر (.۳۹ اینچ) کوتاه تر از همتایان خود که متولد ۱۹۸۰ هستند، بودند . برای زنان ، این تفاوت ۱٫۴ سانتی متری (۰٫۵۵ اینچ) بیشتر مشهود بود.
نسل ۱۹۸۰ ممکن است بلندترین نسل جهان باشد و از افزایش زیاد قد بهره مند شده باشند.
مردان هلندی متولد ۱۹۸۰ در ارتفاع متوسط ​​۱۸۳٫۹ سانتی متر با اختلاف ۸٫۳ سانتی متر (۳٫۲۷ اینچ)  از مردان متولد ۱۹۳۰ بودند. زنان متولد ۱۹۸۰ نیز به طور قابل توجهی با ۱۷۰٫۷ سانتی متر (۵٫۶ فوت) قد بلندتر از زنان منولد دهه نود بودند .
در مطالعه ای که توسط آمار هلند ، خدمات بهداشت شهری با نام GGD و موسسه ملی بهداشت عمومی با نام RIVM انجام شد ، در این گزارش ۷۱۹،۰۰۰ فرد متولد هلند بین ۱۹ تا ۶۰ سال که قد خود را گزارش کردند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و به عنوان معیار از متوسط ​​قد در ۱۹ سالگی استفاده شد.
به گفته محققان ، دلیل کاهش ارتفاع تا حدودی مربوط به افزایش سطح مهاجرت از گروه های کوتاه مدت جمعیت است. با این حال ، رشد برای افرادی که والدین هر دو در هلند متولد شده اند و برای کسانی که چهار پدربزرگ و مادربزرگشان هلندی تبار بودند ، کاهش یافت.

مردان هلندی بدون سابقه مهاجرت خانوادگی هیچ آماری از قد بلندی در خانواده هایشان نشان ندادند ، در حالی که زنان هلندی بدون مهاجرت در خانواده خود کوتاه تر شدند.
با این حال ، هلندی ها در طول ۷۰ سال گذشته به دلیل افزایش قد سر و شانه های خود از سراسر جهان قد بلند تر به شمار می آمدند ، به گفته محققان ، خیابان های هلند در سال ۲۰۲۰ تصویر بسیار متفاوتی را در مقایسه با اوایل دهه ۱۹۵۰ نشان داده اند.

ترجمه از وبسایت رسمی خبرگزاری CNN

دیدگاهتان را بنویسید