به گزارش CNN فارسی، ستاری‌فرد تاکید کرد اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی پیگیر این موضوع است و «این مشکلات به زودی مرتفع می‌شود».

با وجود هشدارها، فعالیت حضوری مدارس و مراکز آموزشی در ایران از روز ۱۴ فروردین پس از دو سال از سر گرفته شد.

به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، در روز اول ۸۳ درصد و در روزهای بعد ۸۴ درصد دانش‌آموزان در کلاس‌ها حضور داشتند.

با این حال در تصاویر پخش شده از تلویزیون ایران در روز اول بازگشایی مدارس، در برخی از کلاس‌ها نیمی از نیمکت‌ها خالی بودند.

همچنین مقام‌های استان خوزستان از عدم حضور ۳۰ درصد، و مقامات استان کرمان از عدم حضور ۲۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس خبر داده‌اند.

آموزش و پرورش آماری درباره تعداد کودکان مبتلا شده در چهار روز نخست بازگشایی مدارس منتشر نکرده است؛ با این حال برخی از والدین دانش‌آموزان در رسانه‌های اجتماعی خبر دادند که فرزندانشان در روزهای گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند.

برخی پزشکان و کارشناسان، از جمله مسعود یونسیان اپیدمیولوژیست، هشدار داده بودند که بازگشایی مدارس باید دست‌کم دو هفته بعد از تعطیلات نوروزی انجام شود.

اما با وجود هشدارها، از روز ۱۴ فروردین فعالیت حضوری همه مدارس، مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها، کلاس‌های تقویتی و آموزشگاه‌های زبان خارجی از سر گرفته شد.

در بخشنامه آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس نیز شرط فاصله‌گذاری فیزیکی حذف شده بود.

پیشتر کانون صنفی معلمان هشدار داده بود بازگشایی مدارس «پیامدهای هولناکی» خواهد داشت.

به گفته این کانون، در بسیاری از مدارس شهرهای بزرگ، به ویژه مدارس استان تهران‌، ۴۰ دانش‌آموز در یک کلاس حضور دارند و بسیاری از این مدارس فاقد امکانات اولیه تهویه و فاقد فضای آموزشی کافی و مناسب برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

در مقابل، مقام‌های دولت اعلام کرده‌اند آموزش حضوری باعث افزایش کیفیت آموزش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید