بحران کمبود آب و برق در روز های پایانی دولت دوازدهم ابعاد جدیدی یافته است. از اعتراضات مردم خوزستان تا رشد تصاعدی فولاد و سیمان و متوقف شدن بسیاری از پروژه های عمرانی

مالک شریعتی، کمیسیون انرژی مجلس در طی گزارشی درباره کمبود برق اعلام کرد که در سال جاری و سال های آتی باید هر لحظه آماده قطع مستمر و ناگهانی بود و این مشکل ریشه در عدم مدیریت صحیح تولید، توزیع و مصرف برق دارد.

وی افزود : روحانی نگذاشت برق پر مصرف ها گران شود!

دبیر سندیکا صنعت برق ایران خسارت هر ساعت خاموشی در هر واحد تولیدی متوسط را حدود صد و پنجاه میلیون تومان و سی ساعت خاموشی در ماه را حدود چهار و نیم میلیارد تومان برآورد کرده است، که این مقدار در واحد های تولیدی گسترده، بسیار زیاد و کمرشکن می باشد. به عبارت دیگر، ورشکستگی هزاران واحد صنعتی، طی تابستان امسال می باشد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی هم درباره تاثیر بسزای قطعی برق در صنایع تولید فولاد و سیمان و افزایش قیمت فراورده های ساختمانی هشدار داده و از تعویق در تکمیل همه پروژه های ساخت مسکن خبر می دهد.

البته محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری هم نسبت به این موضوع آرام نگرفته و گفت : قطع برق کارخانه های فولاد و سیمان و گرانی محصولاتشان موقت می باشد.

وی افزود : با تصمیم هیات دولت، صنایع فولاد و سیمان از شب تا صبح اجازه فعالیت دارند و به سرعت تمهیدات لازم را انجام خواهیم داد و حتی به آنها برق مجانی می دهیم و در محصولاتشان جبران خواهیم کرد.

حسن روحانی که روز های آخر خود را در کابینه دولت می گذراند، این گونه مشکلات را توصیف می کند که ما خیلی از کارها را به دلیل خشکسالی بی نظیر نسبت به ۵۰ سال اخیر نتوانستیم انجام بدهیم و ریشه دیگر مشکلات را گردن کمبود سرمایه گذاری مردم در ایران می اندازد.

به هر حال باید دید این مشکلات تا کی ادامه دارد و دولت بعد تا چه حد می تواند مانع این مشکلات شود.

دیدگاهتان را بنویسید