به گزارش CNN فارسی قرار است امروز بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در قالب بخشی از استراتژی «زندگی همراه با کووید»، برنامه‌هایی را در راستای لغو محدودیت‌های کرونایی ارائه کند که هدف اصلی آن خروج سریع‌تر از همه‌گیری نسبت به سایر اقتصادهای بزرگ جهان است.

همزمان با آن که هنگ‌کنگ از ساخت واحدهای ایزوله خبر داده و اروپا قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و اجبار واکسن را همچنان حفظ می‌کند، درست یک روز پس از مثبت شدن تست کرونای ملکه الیزابت، جانسون هرگونه محدودیتی که به آزادی‌های شخصی آسیب می‌زند را لغو می کند.

بر اساس این طرح‌ که هفته‌ها در حال بررسی بوده است، بریتانیا اولین کشور بزرگ اروپایی خواهد بود که به افرادی که می‌دانند به کووید-۱۹ مبتلا هستند اجازه می‌دهد آزادانه از مغازه‌ها و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و به سر کار بروند.

گفتنی است که تاکنون ۸۱٪ از بزرگسالان در انگلستان دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.

وی در بیانیه‌ای گفته است: امروز پس از پشت سر گذاشتن یکی از سخت‌ترین دوره‌های تاریخ کشورمان، لحظه‌ای غرورآفرین برای ما خواهد بود، چرا که ما کم کم یاد می گیریم چگونه با کرونا زندگی کنیم. ولی مشاوران دولت گفته‌اند که کاهش محدودیت‌ها می‌تواند منجر به رشد سریع همه‌گیری شود.

پیش از این، دولت به دنبال باز نگه داشتن اقتصاد از طریق ترکیبی از استراتژی تست سریع دسته جمعی همراه با الزام قانونی قرنطینه پنج بوده است. جانسون در پاسخ به این پرسش که آیا مسئولیت خطر ابتلا به بیماری همه گیر را می پذیرد یا خیر، گفت که دولت نمی تواند هزینه های ماهانه ۲ میلیارد پوند (۲٫۷ میلیارد دلار) تست همگانی را ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید