به گزارش CNN فارسی ، دکتر دنیس چارنی، روانپزشک، که رئیس دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا در شهر نیویورک و یکی از نویسندگان کتاب «تاب آوری: علم تسلط بر بزرگترین چالش های زندگی» است، گفت: دهه ها تحقیق می گوید که پاسخ به انکان تغییر به شخصی بهتر «بله» است.
او گفت حتی اگر هنوز کاملاً به آن نرسیده‌ایم، می‌توانیم یاد بگیریم که تغییر کنیم.

۱٫ برای مثبت اندیشی تلاش کنید

چارنی گفت که خوش بین بودن یکی از ویژگی های کلیدی کسانی است که انعطاف پذیر هستند، اما این نوع مثبت اندیشی “من می توانم هر کاری را انجام دهم” چندان جالب نیست. در عوض، سعی کنید یک «خوشبین و واقع بین» باشید.

۲٫ از چالش های خود درس بگیرید

چارنی گفت: علم دریافته است که ژن هایی برای خوش بینی و انعطاف پذیری وجود دارد، اما “ژن ها سرنوشت نیستند.”
او گفت: “بعضی از افراد توانایی مدیریت استرس را بهتر از دیگران دارند، اما تجربه مهم است.” اگرچه ممکن است دقیقاً با چالشی که اکنون در برابر شما قرار دارد روبرو نشده باشید، با داشتن چالش های دیگری در زندگی خود که در آنها موفق بوده اید، می توانید از این تجربه در مواجهه با وضعیت آسیب زا فعلی خود استفاده کنید.

۳٫ الگوهای تاب آوری داشته باشید

چارنی گفت که شناسایی افرادی که می توانید به دلیل پشتکار آنها در غلبه بر چالش ها، حتی چالش های آسیب زا، تحسین کنید، یکی دیگر از ویژگی های کلیدی در افراد انعطاف پذیر است. این می تواند یکی از اعضای خانواده، دوست، معلم، کشیش، رهبر جامعه باشد — لیست بی پایان است. حتی لازم نیست این افراد را ملاقات کرده باشید تا از نمونه آنها درس بگیرید.

۴٫ مرکز اخلاقی خود را پیدا کنید

داشتن یک قطب‌نمای اخلاقی برای بسیاری از انعطاف‌پذیرترین افرادی که چارنی طی سال‌ها مطالعه کرده، مهم بود.

۵٫ در زندگی هدف داشته باشید

علاوه بر قطب‌نمای اخلاقی، تحقیقات نشان داده‌اند که داشتن اشتیاق یا هدف در زندگی برای توسعه انعطاف‌پذیری مهم است.

۶٫ از طنز استفاده کنید

چارنی با اشاره به تحقیقاتی که او و ساوتویک در مورد اسیران جنگی ویتنام انجام دادند، گفت که شوخ طبعی می تواند در مواقع استرس جدی بسیار مفید باشد.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید