آریل هنری ، نخست وزیر هائیتی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که دولت هائیتی پس از کشته شدن دست کم ۳۰۴ نفر در زلزله ۷٫۲ ریشتری صبح روز شنبه وضعیت فوق العاده اورژانسی اعلام کرده است.

به گفته سرویس حفاظت غیرنظامی این کشور بیش از ۱۸۰۰ نفر زخمی شده اند.

هنری گفت: “وقتی نوبت به نیازهای پزشکی می رسد ، که مهمترین فوریت  برای ما محسوب می شود ما از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم. به همین دلیل اعزام داروها و پرسنل پزشکی را به مراکزی که تحت تأثیر قرار گرفته اند آغاز کرده ایم.” “همچنین برای کمک به افرادی که نیاز به مراقبت ویژه ی فوری دارند ، ما تعداد معینی از بیماران با حال مساعد تر را مرخص کرده ایم و امروز و فردا برخی دیگر را نیز مرخص خواهیم کرد تا تخت های بیش تری در بیمارستان قابل دسترس شوند .”

البته وضعیت فوق العاده اورژانسی در بخش های غربی ، بخش جنوبی ، نیپس و گرند آنس نیز اعلام خواهد شد.

یکی از بیمارستانهای جزیره واقع در جنوب اعلام کرد که این بیمارستان مملو از بیماران زلزه زده است.یکی از مدیران بیمارستان بزرگی در این جزیره اعلام کرده است با توجه به بیمارانی که وارد این محیط می شوند باید منابع بیش تری در اختیار باشد اما متاسفانه این طور نیست.

بر اساس گزارش مرکز زمین شناسی آمریکا (USGS) ، این زمین لرزه در حدود ۱۲ کیلومتری (۷٫۵ مایل) شمال شرقی سنت لوئیس و ۱۰ کیلومتری عمق آن بوده است.

کتی ویلکس ، سخنگوی صلیب سرخ آمریکا گفت: “گزارش های متعددی از خسارت قابل توجه ای که به خانه ها ، جاده ها و زیرساخت ها وارد شده است, وجود دارد.”

دیدگاهتان را بنویسید