به گزارش CNN فارسي ، دریاسالار تونی راداکین، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بریتانیا گفت که راهبرد روسیه در جنگ اوکراین شکست خورد و مسکو هرگز قادر به تصرف این کشور نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بریتانیایی «PA»، راداکین، جمعه ۲۷ خرداد، اظهار داشت که پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ۲۵ درصد نیروی ارتش خود را درگیر جنگ اوکراین کرد اما تنها دستاوردهای کوچکی بر روی زمین کسب کرد.

او افزود: «هر گونه ادعای پیروزی از سوی روسیه بی‌معنی است. روسیه ممکن است در هفته‌های آینده برخی پیروزی‌های تاکتیکی کسب کند اما بدون شک از لحاظ استراتژیک حمله نظامی آنها با شکست روبرو شده است.»

وی با تاکید بر این که روسیه هرگز موفق به تصرف اوکراین نخواهد شد، اشاره کرد که «ناتو قوی‌تر از پیش شده است» و از پیوستن سوئد و فنلاند به این پیمان نظامی حمایت کرد.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح بریتانیا خاطرنشان کرد که پس از چهار ماه از عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین، ارتش این کشور به‌زودی با کمبود نیرو و موشک‌های پیشرفته مواجه خواهد شد.

این در حالی است که جنگ در اقلیم دونباس، در شرق اوکراین به شدت در جریان است و ارتش اوکراین پیوسته از کشورهای غربی درخواست تسلیحات سنگین برای مقابله با روسیه می‌کند.

در همین رابطه لندن چهارشنبه اعلام کرد که به‌زودی موشک اندازهای نوع GMLRS به اوکراین تحویل خواهد داد.

به‌رغم انتقاد مقامات اوکراینی از عدم ارسال تسلیحات مورد نیاز آنها توسط کشورهای غربی، با این حال متحدان کی‌یف اعلام کردند که سلاح‌های ضروری به اوکراین تحویل داده شده و تسلیحات بیشتری ارسال خواهد شد.

هانا مالیار، جانشین وزیر دفاع اوکراین پنج‌شنبه گفته بود که هدف راهبردی روسیه از جنگ علیه کشورش نابودی دولت و ملت اوکراین است.

او‌ تاکید کرد که نیروهای مسلح اوکراین کماکان در شرایط سختی به سر می‌برند و افزود، هدف اصلی مسکو هم اکنون تصرف کامل مناطق لوگانسک و دونتسک در شرق اوکراین است.

دیدگاهتان را بنویسید