به گزارش CNN فارسی ، فیس بوک در حساب کاربری خود در توییتر روز جمعه گفت: “ما می دانیم که برخی از افراد در دسترسی به برنامه ها و محصولات ما با مشکل روبرو هستند.” “ما در تلاش هستیم تا اوضاع را در اسرع وقت به حالت عادی برگردانیم و برای هر گونه ناراحتی عذرخواهی می کنیم.”
اینستاگرام ، سرویس اشتراک عکس متعلق به فیس بوک ، نیز در توییتر اعلام کرد که برخی از کاربران آن با مشکلاتی روبرو هستند.
فیسبوک اعلام کرد که این مشکلات را حدود دو ساعت پس از ظاهر شدن آنها حل کرده است ، و افزود که این مشکل ناشی از “تغییر پیکربندی” است ، اما ارتباطی با قطعی گسترده اوایل هفته ندارد.
در بیانیه این شرکت آمده است: “از هر کسی که نتوانست در چند ساعت گذشته به محصولات ما دسترسی پیدا کند ، عذرخواهی می کنم.” “ما مشکل را برطرف کردیم و همه چیز باید به حالت عادی برگردد.”

این اختلال کوچکتر از چیزی بود که آن سیستم عامل ها و سایرین روز دوشنبه با آن روبرو شدند ، با چند هزار گزارش در وب سایت ردیابی در فیس بوک ، مسنجر ، اینستاگرام و واتس اپ – بخشی از قطع قبلی نیست.
فیس بوک ، اینستاگرام و واتس اپ در بیشتر روزها در ایالات متحده غیرقابل دسترسی بودند. فیس بوک بعداً گفت که این مشکل به دلیل “تغییرات پیکربندی در روترها است که ترافیک شبکه را بین مراکز داده ما هماهنگ می کند” و “باعث ایجاد مشکلاتی شده است که این ارتباط را قطع کرده است.”
وقفه دوشنبه یک روز پس از آن رخ داد که فرانسیس هاگن ، مدیر سابق محصولات این شرکت ، هویت خود را به عنوان افشاگر فاش کرد که چندین سند شرکت را به وال استریت ژورنال فاش کرد.
این اسناد و همچنین شهادت هاوگن به کمیته فرعی سنا در زمینه حفاظت از مصرف کنندگان ، ایمنی محصولات و امنیت داده ها نشان می دهد که فیس بوک از مشکلات مختلف ناشی از برنامه های خود ، از جمله تأثیر بالقوه اینستاگرام بر دختران نوجوان آگاه است.
سه منبع مطلع به CNN گفتند ، انتظار می رود که هاوگن همچنین در مقابل کمیته منتخب مجلس برای بررسی شورش ۶ ژانویه در کنگره آمریکا در هفته آینده ظاهر شود.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید