بلی درست خواندید, بیمارستانی برای شترها در دبی افتتاح شده است ، این مرکز مدرن ۱۰ میلیون دلاری توجه متخصصان شتر را از سراسر جهان به خود جلب کرده است.

علی ردها ، مدیرکل( DCH) بیمارستان شتر می گوید: “بیمارستان شتر دبی تنها مرکز درمانی پیشرفته ای است که به درمان شتر در سراسر جهان اختصاص داده شده است .اگرچه قطر در سال ۲۰۱۵ بیمارستان و مرکز پرورش شتری را افتتاح کرد.

از زمان باز شدن این بیمارستان در دسامبر ۲۰۱۷ ، DCH محبوبیت خود را در بین شترهایی که از امارات شمالی و حتی عمان می آمدند ، پیدا کرد و در نهایت آنقدر محبوب شد که اکنون تقاضای افراد برای آوردن شترهایشان به این بیمارستان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

علی ردها می گوید: “ما به لطف پیشرفت های پزشکی باورنکردنی که در اینجا اتفاق می افتد به نتایج عالی رسیدیم که به خودی خود گویای رشد قابل توجه این بیمارستان می باشد.”

شترها در امارات متحده عربی بسیار محبوب هستند و بخش مهمی از میراث این کشور محسوب میشوند.

بر اساس گزارش DCH ، بیش از ۳۰۰ هزار شتر در این کشور وجود دارد و فعالیت هایی که در آن حیوانات را به نمایش می گذارند در سال های اخیر رونق فراوانی داشته است ، مانند مسابقات زیبایی حیوانات و یا مسابقات متعددی با حمایت دولت.

ردها ، که در کنار شیخ محمد بن راشد آل حاکم دبی تلاش کرده است تا سنت های مربوط به شتر را در این کشور حفظ کند ، می گوید: “قبل ها بادیه نشینان از شترها برای غذا ، شیر و حمل و نقل استفاده می کردند اما اکنون جمعیت این شتر ها به طور چشمگیری افزایش یافته است زیرا شترهای زیادی برای مسابقات متفاوت پرورش داده می شوند .” وی درباره ی عملکرد بیمارستانش نیز ادامه داد و گفت که ما از شترهای همه (از جمله خانواده سلطنتی) مراقبت می کنیم و این معمولاً به این دلیل است که آنها به دلایل مختلفی ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشند یا در اثر مسابقه آسیب دیده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید