به گزارش CNN فارسی ، اما تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها، از جمله سوپرمارکت‌ ها و میخانه‌ها، اکنون با کمبود نیروی کار مواجه هستند که عملکرد آنها را تهدید می‌کند، زیرا عفونت‌های کروناویروس افزایش یافته و تعداد زیادی از مردم را از شغل خود دور می‌کند.
یکی از میخانه‌های زنجیره‌ای پیشرو در بریتانیا، گرین کینگ، گفت که مجبور شد در هفته گذشته ۳۳ میخانه را به طور موقت تعطیل کند، زیرا تعداد کارمندانی که پس از تماس با فردی که آزمایش کووید-۱۹ مثبت داشته است، باید قرنطینه شوند.

در حال حاضر در بریتانیا یک الزام قانونی است که در صورت مثبت بودن تست ویروس یا در صورتی که سرویس ملی تست و ردیابی به شما بگوید این کار را انجام دهید، که در صورت تماس نزدیک به افراد از طریق یک برنامه هشدار می دهد، به مدت ۱۰ روز در خانه ایزوله شوید. با کسی که تستش مثبت شده جریمه هایی برای نقض قوانین قابل پرداخت است که انتظار می رود در ۱۶ آگوست کاهش یابد.
با نزدیک شدن موارد جدید کروناویروس به ۵۰۰۰۰ نفر در روز – بالاترین میزان عفونت از ژانویه – و صدها هزار نفر دیگر که توسط این برنامه گفته شده است ایزوله شوند، مشاغل از دولت می‌خواهند تا قوانین را برای افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند را زودتر از ماه آینده کاهش دهد. .
هلن دیکینسون گفت: «ما در حال حاضر شاهد تأثیر جدی بر عملیات خرده‌فروشی به دلیل مجبور شدن کارکنان به خود انزوا هستیم و این در سراسر مدیر عامل کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا در بیانیه ای گفت : اقتصاد بدتر خواهد شد، زیرا موارد در حال حاضر به سرعت در حال افزایش هستند و محدودیت‌های نهایی کاهش یافته است.

” او اضافه کرد : “با توجه به اثربخشی برنامه فعلی عرضه واکسن، دولت باید تاریخ ۱۶ آگوست را به جلو بکشد تا افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند یا آزمایش آنها منفی است مجبور به قرنطینه بی مورد در صورت تماس با آنها از طریق ردیابی نشوند.
بزرگترین خواربارفروش بریتانیا Tesco (TSCDF) به دلیل کمبود رانندگان کامیون مجبور شد برخی از تحویل های آنلاین را در روز یکشنبه کنار بگذارد، علیرغم اینکه ماه گذشته به سهامداران اعلام کرد که برنامه هایی برای رفع کمبود دارد. این شرکت روز دوشنبه به CNN Business گفت که هیچ برنامه ای برای کاهش ساعات کاری فروشگاه ها یا بستن سوپرمارکت‌ ها ندارد.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید