رئیس جمهور جو بایدن روز شنبه در بیانیه ای از اعزام مستقیم ۱۰۰۰ سرباز دیگر به افغانستان خبر داد.

بایدن دلیل این اعزام را این طور بیان کرد : “باید اطمینان حاصل شود که می توانیم نیروهای آمریکایی و سایر پرسنل متحد خود را به صورت منظم و ایمن و نیروهای افغان را که در طول ماموریت ما و کسانی که در معرض خطر خاصی از پیشروی طالبان هستند  یاری برسانیم و آن ها را به سلامت از مکان های پر خطر خارج کنیم. ”

بایدن در ماه جولای رسماً اعلام کرد که نیروهای آمریکایی تا ۳۱ آگوست از افغانستان به طور کامل خارج می شوند. رئیس جمهور همچنان در تصمیم خود برای خروج قاطع است و اوایل هفته جاری به خبرنگاران گفت که از این کار پشیمان نیست و زمان آن فرا رسیده است که افغان ها “برای خودشان بجنگند. .

به گفته ی یک مقام دفاعی ، مجوز بایدن برای ۵۰۰۰ سرباز در بیانیه شنبه خود شامل ۱۰۰۰ نفری بود که در حال حاضر در کشور حضور دارند. یک گردان متشکل از ۱۰۰۰ سرباز از لشکر ۸۲ هوابرد به جای موقعیت آماده باش اصلی خود در کویت ، به کابل هدایت شدند.

ارتش آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که ۳۰۰۰ سرباز دیگر نیز در راه هستند.

هشتاد و دومین گروه سربازان هوایی که به کابل هدایت شدند ، در واقع قرار بود در ابتدا بخشی از حداکثر ۴۰۰۰ سرباز از همان لشکری  باشند که در حالت آماده باش به کویت می روند و در صورت نیاز از آنها قرار بود استفاده شود که به نظر می رسد الان همان زمان مورد نیاز است.

انتظار می رود که تعداد زیادی از سربازان در پایان هفته در کابل حضور داشته باشند.

به گفته یکی از دستیارهای دموکرات مجلس نمایندگان قرار است لوید آستین ، وزیر دفاع ، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه و ژنرال مارک میلی ، رئیس ستاد مشترک ارتش ، یکشنبه همه اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده را در مورد مساله ی افغانستان مطلع کنند.

دلیل این نشست مجازی درخواست گزارشی توسط نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان ، از دولت بایدن در مورد وخامت اوضاع در این کشور است.

 

دیدگاهتان را بنویسید