از زمان خروج ملانی ترامپ و همسرش دونالد ترامپ از واشنگتن در ماه ژانویه گذشته ، تنها چند دلیل جزیی وجود داشته است که ملانیا ترامپ بانوی اول سابق را از سکوت خود در رسانه های اجتماعی خارج کرده است, چیزی مانند تبریک های تولدی که برای او فرستاده شد!اما هیچ چیز مانند انتقاد هفته ی گذشته مایکل بسلوس ، مورخ و نویسنده ی برجسته نسبت به باغ گل رز کاخ سفید توجه ملانی را تا این حد به خود جلب نکرده بود

. بشلوس در ۷ آگوست انزجار مداوم خود را از آنچه وی “تخریب” ترامپ از نمادین ترین باغ آمریکا نامیده بود ، توئیت کرد. طبق توییت این مورخ بسیاری از چیزهایی که توسط ترامپ لمس می شود ، تبدیل به یک وسیله ی سیاسی برای او و شاید دیگران می شود و البته این باغ گل رز نیز از این موضوع مستثنا نبوده.

بازسازی گسترده آن باغ در سال ۲۰۲۰ ، پروژه ای که توسط بانوی اول سابق نظارت می شد ، تا حدی سیاسی شده بود و تغییرات ایجاد شده در آن در جهت متمایز شدن آن نسبت به سال های قبل بود و می توان گفت برای تاثیر در مسائل پیچیده سیاست گذاری در نظر گرفته شده بود ، نه برای احتیاجات روزانه و زیبایی.

این بازسازی به معنای حذف تقریباً تمام گیاهان و درختان و گلهای باغ ، حذف سیستم آبیاری قدیمی و نصب یک سیستم جدید به جای آن ، نصب دستگاه صوتی و تصویری بزرگ تر و با کیفیت تر ، ایجاد سنگفرش برای بخش های پیاده رو و کاشت تقریباً همه درختچه ها و نهال ها از ابتدا بود. این باغ مجددا نزدیک به یک سال پیش بازگشایی شد و افراد را به دو بخش تقسیم کرد: افرادی که این عمل را زرق و برق دوره ی ریاست جمهوری ترامپ می دانستند و گروهی که از ملانی ترامپ برای انجام این کار متفاوت نسبت به بانوهای اول دیگر آمریکا یاد می کردند که البته فقط برای نشان نفوذ و قدرت ملانی انجام شده بود.

بشلوس در دسته دوم قرار می گیرد.سال گذشته ، مورخ مشهور با توییت توئیتر خود از بیزاری عمیق خود نسبت به بازسازی باغ رز خبر داد و در هر بار ارسال عکس های خود هزاران بازتوییت دریافت کرد.

به اعتقاد  ابن مورخ و صد ها هزار یا میلیون ها نفر دیگر ملانی با این کار ده ها از تاریخ آمریکا را نابود کرد تا فقط نفوذ خودش در سیاست و آمریکا را به نمایش بگذارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید