به گزارش CNN فارسی ، پس از تصاحب بحث‌برانگیز باشگاه نیوکاسل توسط صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی [PIF]، حال و هوای شهر شمال انگلیس چیزی جز جشن و شادی نبود و جو آن مسابقه خاص دیوانه کننده بود.
رنگ‌های سیاه و سفید باشگاه را می‌توان در هر جایگاه، روی پیراهن‌ها و پرچم‌های زینتی مشاهده کرد، در حالی که یک بنر غول‌پیکر برای هجی برخی از کلمات یک آهنگ معروف در مورد رودخانه تاین که نیوکاسل با افتخار روی آن نشسته بود، بالا گرفته بود. :
در این پرچم نوشته شده بود: “این یک شهر قدرتمند است که بر روی زمینی محکم ساخته شده است و هر چیزی را که آنها بسیار تلاش کرده اند بکشند — ما دوباره خواهیم ساخت.”

این بنر اشاره ای به “کشتن” فرضی نیوکاسل یونایتد دارد، مرگی که بسیاری از هواداران این باشگاه ۱۴ سال گذشته را در غم و اندوه پس از خرید باشگاه توسط مایک اشلی، مدیر خرده فروشی بریتانیا – که مدت ها متهم به بی علاقگی بود، گذرانده اند. در نیوکاسل، برای سرمایه گذاری در باشگاه و تخلیه روح از سرخابی ها ، نقطه مقابل اشلی این بود که او می خواست نیوکاسل در حد توانش زنده کند.

با این حال، در میان جشن‌های پر تب و تابی که آن روز در پارک سنت جیمز برگزار شد، یک نکته متناقض وجود داشت: یک ون پوستر «عدالت برای جمال خاشقجی» را در اطراف استادیوم راند که اشاره‌ای به قتل واقعی یک روزنامه‌نگار و مخالف سعودی بود. که در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد.
PIF – که به عنوان بخشی از یک کنسرسیوم سه‌جانبه، ۸۰ درصد از سهام باشگاه را در اختیار دارد – یک صندوق سرمایه‌گذاری مستقل است که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، مردی که گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا از او نام برده است، ریاست آن را بر عهده دارد.
خاشقجی در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد تا مدارکی را که برای ازدواج با نامزدش لازم بود را تحویل بگیرد – اما زمانی که وارد ساختمان شد، هرگز از آن خارج نشد.
اطلاعات آمریکا از آن زمان به این نتیجه رسیده است که خود ولیعهد عملیاتی را که به قتل روزنامه نگار ختم شد، تایید کرده است.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید