به گزارش CNN فارسي ، این سازمان روز دوشنبه، ۲۷ تیر، خانم منصوری را که به نام «ساره» شناخته می‌شود، به عنوان «سرکرده بزرگ‌ترین باند قاچاق دختران ایرانی به اربیل عراق» معرفی کرد.

این بیانیه اتهام وی را «ترویج همجنس‌بازی، قمار، کلاهبرداری و قبح‌زدایی از روابط جنسی نامشروع و انتشار آن در فضای مجازی» عنوان کرده است.

سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرده که «پس از تعقیب و مراقبت چند ماهه»، از طریق این زن به یکی از «بزرگ‌ترین باندهای قاچاق» رسیده و اضافه می‌کند که «بیش از هزار» زن و دختر ایرانی از طریق این باند در اربیل عراق فروخته شدند.

این سازمان در عین حال نوشته که این باند را دو «همکار» زهرا منصوری به نام‌های «علیرضا فرجادی کیا» و «کتی» اداره می‌کردند.

سازمان عفو بین‌الملل در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ در نامه‌ای خطاب به رئيس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، با اشاره به اتهامات مطرح شده علیه زهرا صدیقی همدانی، مدافع حقوق همجنسگرایان، درباره خطر اعدام او هشدار داده بود.

بر اساس این نامه، زهرا صدیقی همدانی، معروف به ساره، پنجم آبان همان سال در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، در نزدیکی مرز ایران و ترکیه توسط ماموران سپاه پاسداران بازداشت شد و بازجویان اتهام او را «افساد فی‌الارض» دانسته و این زندانی را به صدور حکم اعدام و همچنین «سلب حضانت از دو فرزند خردسالش» تهدید کردند.

بر اساس این گزارش، بازپرس به دلیل این‌که او سال ۱۳۹۹ در یک کلیسای خانگی در ایران حضور یافته بود و گردن‌بند صلیب داشت، این زندانی را به ترویج مسیحیت متهم کرد.

اتهام «ارتباط با رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی» نیز صرفا به این دلیل مطرح شده که زهرا صدیقی همدانی در یک مستند مربوط به وضعیت افراد همجنس‌گرا در اقلیم کردستان حضور داشته و این مستند از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی پخش شده است.

او مهرماه ۱۴۰۰ هنگامی که در اربیل برای ضبط این مستند حضور یافته بود، توسط نیروهای امنیتی دولت اقلیم کردستان بازداشت و ۲۱ روز در زندان به‌ سر برد.

با وجود سابقه فعالیت خانم صدیقی در زمینه دفاع از حقوق همجنس‌گرایان، سازمان اطلاعات سپاه در بیانیه خود نوشته: «دستگیری او از سوی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور با عنوان ظلم جمهوری اسلامی به یکی از اقلیت‌های جنسی مطرح شده بود.»

زهرا صدیقی همدانی همچنین یک کانال تلگرامی را مدیریت می‌کرد که مدتی پس از بازداشت، این کانال تلگرامی از کنترل او خارج شد و آرم سپاه پاسداران به عنوان پروفایل آن قرار گرفت.

اقلیت‌های جنسی در ایران با تبعیض‌های گسترده‌ای روبه‌رو هستند و مقامات جمهوری اسلامی با القاب نفرت‌انگیزی آن‌ها را مورد خطاب داده و «غیرانسان یا بیمار» می‌خوانند.

دیدگاهتان را بنویسید