به گزارش CNN فارسی ، ارزش دلاری فروش او با فروش ۵٫۷ میلیارد دلاری سهام تسلا توسط برادرش، ایلان، از دوشنبه تا پنجشنبه این هفته، ناچیز است. اما درصد بسیار بیشتری از دارایی های او در تسلا (TSLA) – حدود ۱۵٪ از سهام کیمبال در شرکت را نشان می دهد. سهام ایلان تا کنون از طریق فروش او تا پنجشنبه تنها ۳ درصد کاهش یافته است.
اگرچه فروش ایلان ماسک اولین باری بود که او سهام تسلا را از سال ۲۰۱۶ فروخت، اما کیمبال ماسک سهام خود را به طور منظم می‌فروشد. بسیاری دیگر از مدیران ارشد و اعضای هیئت مدیره در ارزشمندترین خودروساز جهان نیز همینطور هستند.

رابین دنهولم، رئیس شرکت، از زمانی که در اواخر سال ۲۰۱۸ کار نظارت بر هیئت مدیره را پیدا کرد، به طور منظم سهام می فروخت. در دو سال گذشته، هر بار که او از گزینه هایی که به عنوان بخشی از غرامت دریافت می کرد استفاده می کرد، بلافاصله تمام سهام خود را می فروخت.
Zachary Kirkhorn، به اصطلاح Master of Coin تسلا، که قبلاً عنوان استانداردتر مدیر ارشد مالی را داشت، نیز به طور منظم سهام می فروخت.

گذاشتن پول روی میز
هر سه احتمالاً برای انجام این کار فقیرتر هستند. سهام تسلا در دو سال گذشته روندی باورنکردنی داشته است و از زمانی که این شرکت سرمایه گذاران را با سه ماهه سوم سودآور در سال ۲۰۱۹ غافلگیر کرد، نزدیک به ۲۰۰۰ درصد رشد کرد. قبل از گزارش اکتبر ۲۰۱۹، بسیاری از سرمایه گذاران نگران بودند که شرکت ممکن است با بحران نقدینگی مواجه شود.
این افزایش سهام تسلا را به ششمین شرکت آمریکایی تبدیل کرده است که به ارزش ۱ تریلیون دلاری دست یافته است و به ارزش بازاری بیشتر از مجموع ارزش بازار ۱۲ خودروساز بزرگ روی کره زمین دست یافته و ایلان ماسک را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرده است.
بسیاری از فروش های داخلی برای تنوع بخشیدن به دارایی هایشان انجام می شود و لزوماً جهت سهام را پیش بینی نمی کنند. در مورد افراد داخلی تسلا، تنوع‌سازی لزوما بهترین استراتژی نبود.
دانیل آیوز، تحلیلگر فناوری Wedbush Securities گفت: «طنز این است که آنها با فروش زودهنگام ، صدها میلیون دلار را روی میز گذاشتند.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید