مقامات ایتالیایی می گویند جزیره سیسیلی با دمای ۴۸٫۸ درجه سانتیگراد (۱۱۹٫۸ درجه فارنهایت) ممکن است رکورد گرماترین منطقه را در قاره اروپا به نام خود کند.

شهر سیراکوزا نیز بعد از ظهر چهارشنبه به دمایی غیر قابل باور رسید ، چرا که یک گردباد هوایی داغ – که رسانه های ایتالیایی از آن به عنوان “لوسیفر” به معنی ابلیس و یا شیطان یاد می کنند – وارد این شهر شده و همچنان در حال حرکت به سمت شمال کشور می باشد.

موج گرمای مداوم در دریای مدیترانه در اروپا و شمال آفریقا به بدترین آتش سوزی هایی که در چند سال اخیر در آنجا دیده شده است ، تبدیل شد و مردم مناطق اطراف را بسیار وحشت زده کرد.

آمار آن جایی ترسناک می شود که بدانید بر اساس گزارش سازمان هواشناسی جهانی (WMO) ، گرمترین دمای ثبت شده در تاریخ کل قاره ی اروپا ۴۸٫۰ درجه سانتی گراد (۱۱۸ درجه فارنهایت) بود که در آتن ، یونان در سال ۱۹۷۷ اتفاق افتاده بود و این اتفاق پس از چند دهه به طرز فجیع تری در حال اتفاق افتادن است اما این بار در جزیره ی سیسیلی.

رکورد گرما در جزیره ی سیسیلی در ایتالیا توسط مقامات سیسیلی تأیید شد ، اما باید به طور رسمی توسط WMO نیز تأیید شود.

سرویس اطلاع رسانی هواشناسی سیسیلی ، اپراتور رسمی ایستگاه این هواشناسی اعلام کرد: “در حال حاضر هیچ دلیلی برای رد این آمار وجود ندارد ، اما در صورت امکان ما ارزیابی صحت این ماجرا را انجام خواهیم داد و به اطلاع عموم می رسانیم.”

گرد باد هوایی در واقع یک سیستم فشار قوی است و جایی که فشار اتمسفر نسبتاً بیشتر از هوای اطراف آن است اتفاق می افتد.

گفته می شود برخی از آتش سوزی های اخیر توسط افرادی که به عمد آتش بوجود آورده اند, شروع شده است.

اما دانشمندان می گویند این بحران آب و هوایی است که امواج گرما و آتش سوزی ها را بیشتر و شدیدتر می کند ونتیجه های مخربی در پی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید