به گزارش CNN فارسی ، داده های موقتی مرکز ملی آمار سلامت CDC ، که اوایل روز چهارشنبه منتشر شد ، نشان می دهد میزان قتل در ایالات متحده بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ ، ۳۰ درصد افزایش یافته است. این بالاترین افزایش ثبت شده در تاریخ مدرن است – و از طریق داده های بهداشت عمومی این افزایش نرخ تأیید می شود.
بر اساس گزارش NCHS ، بیشترین افزایش نرخ قبلی در میزان قتل در ایالات متحده ۲۰ درصد افزایش از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ به دلیل حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر بوده است.
روبرت اندرسون ، رئیس بخش آمار مرگ و میر در NCHS ، گفت: “این بیشترین آمار افزایش در ۱۰۰ سال گذشته است.”
اندرسون به CNN گفت: “تنها افزایش بیشتر از زمان ثبت این داده ها بین سالهای ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۵ رخ داده است .

وی افزود: “ما ایالت هایی را به مناطق ثبت شده مرگ اضافه کردیم ، بنابراین ما با گذشت زمان در مناطق بیشتری شمارش می کردیم. ما تا سال ۱۹۳۳ همه ایالت ها را گزارش نکرده بودیم.”

بر اساس گزارش NCHS ، آمار قتل در ایالات متحده از شش قتل در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹ به ۷٫۸ در ۱۰۰،۰۰۰ در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

 

محققان این مرکز خاطرنشان کردند که میزان قتل در سال ۲۰۲۰ ،۷٫۸ بالاترین میزان ثبت شده در ایالات متحده از سال ۱۹۹۵ است اما هنوز به میزان قابل توجهی پایین تر از نرخ های اوایل دهه ۱۹۸۰ است ، که از ۱۰ قتل در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر بیشتر بود.
اندرسون گفت: “بنابراین ، این بدیهی است که نگران کننده است ، اما ما در سطحی که در آن زمان بودیم نیستیم.” با این وجود ، ما در مسیر اشتباهی حرکت می کنیم. ”
در حالی که انتشار اولیه داده های اولیه NCHS تعداد کل قتل ها را از سال ۲۰۲۰ ارائه نمی داد ، گزارش جنایت یکنواخت FBI در سال گذشته حدود ۲۱،۵۷۰ قتل را ثبت کرد – در مقایسه با ۱۶۴۲۵ قتل در سال ۲۰۱۹٫
محققان NCHS قصد دارند تجزیه و تحلیل های بعدی را در مورد داده های جدید قتل انجام دهند تا بینش بیشتری در مورد داده های سطح ایالتی و نحوه وقوع قتل ها به دست آید. به عنوان مثال ، داده های موقت مکانیزم های مختلف قتل را مستند نمی کند ، اما محققان خاطرنشان کردند که داده های موقتی در مورد مرگ و میر ناشی از اسلحه نیز در سال گذشته افزایش یافته است و از میزان ۱۱٫۹ مرگ ناشی از سلاح گرم در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹ به ۱۳٫۶ در ۱۰۰۰۰۰ در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید