به گزارش CNN فارسی ، فرمانده ایوان اووچار مأموریت کشتی خود را اینگونه توضیح می دهد: “دفاع و حفظ حاکمیت اوکراین.”
این افسر و بسیاری از متحدان این کشور بر این باورند که تهدید از سوی روسیه است.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفته‌ها است که نگرانی فزاینده‌ای در مورد فعالیت نظامی مسکو در مرز اوکراین ابراز کرده است.
بلینکن روز شنبه در جریان سفر به سنگال با اشاره به تهاجمات نظامی روسیه به کشورهای همسایه گفت: ما نمی دانیم نیات رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین چیست، اما می دانیم که در گذشته چه اتفاقی افتاده است.
کرملین با متهم کردن کشورهای غربی به “هیستری” در مورد حمله روسیه به اوکراین واکنش نشان داده است.

با بالا گرفتن تنش ها در منطقه، CNN به کشتی نیروی دریایی اوکراین که از بردیانسک در خط ساحلی آزوف اوکراین حرکت می کرد، پیوست. او می گوید که معمولاً خدمه فرمانده اووچار با شش یا هفت قایق گشتی گارد ساحلی روسیه روبرو می شوند، اما در این مأموریت هیچ قایق وجود نداشت.

دریایی که او در حال گشت زنی است ، شبه جزیره اوکراین که در پی یک همه پرسی بحث برانگیز در سال ۲۰۱۴ توسط مسکو ضمیمه شده است، و با نقض قوانین بین المللی هم مرز است.
از زمان تصرف کریمه، روسیه پلی ساخته است که آن را به خاک خود متصل می کند. پل کرچ بر روی تنگه کرچ به عنوان تنها ارتباط مستقیم بین روسیه و کریمه عمل می کند – و به مسکو عملاً کنترل دسترسی دریا به دریای سیاه و مدیترانه را می دهد.

اما اوکراین برنامه‌ای دارد تا مسکو را از کنترل کامل آب که دو بندر بزرگ اوکراین، بردیانسک و ماریوپل را به هم متصل می‌کند، باز دارد.
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع جدید اوکراین، در ۱۳ نوامبر اعلام کرد که قرار است سرعت ساخت یک بندر دریایی جدید در بردیانسک افزایش یابد.
روز سه شنبه، CNN به پایگاه در حال ساخت «سحید» یا «شرق» دسترسی انحصاری پیدا کرد.
بلافاصله مشخص شد که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا این پایگاه نزدیک به اتمام باشد.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید