به گزارش CNN فارسی , راهپیمایی فضایی روز جمعه ساعت ۱۰:۴۱ صبح به وقت شرق آغاز شد و انتظار می رفت نزدیک به هفت ساعت طول بکشد. پوشش زنده در تلویزیون ناسا و وب سایت آژانس به اشتراک گذاشته شد.این اولین باری است که فضانوردان روسی در حال کار بر روی Nauka توانستند در فضا قدم بردارند که البته ۱۰ شانس دیگر برای این کار در حین این پروژه وجود دارد ، نوکا درواقع یک واحد آزمایشگاهی چند منظوره است که شامل فضای اضافی برای تحقیقات و اتاق خواب می باشد. راه پیمایی فضایی بعدی که انتظار می رود حدود پنج ساعت طول بکشد ، در ۹ام ماه سپتامبر برنامه ریزی شده است.

در ماه ژوئیه ، ماژول جدید ناوکا در روسیه به طور تصادفی به خود شلیک کرد و ایستگاه فضایی را از کنترل خارج کرد. در آن زمان ، سه فضانورد ناسا ، دو فضانورد روسی ، یک فضانورد ژاپنی و یک فضانورد با آژانس فضایی اروپا در این هواپیما بودند.
دیمیتری روگوزین ، مدیر کل Roscosmos ، آژانس فضایی روسیه ، به CNN گفت: “برای ما در آن سفر مشکلی پیش آمد” و وی آن اتفاق را خطای انسانی دانست.
ناوکا در ۲۱ ژوئیه از فضانورد بایکونور قزاقستان پرتاب شد و در ۲۹ ژوئیه پهلو گرفت.

در طول راهپیمایی فضایی روز جمعه ، نوویتسکی و دوبروف کابل های برق ، اترنت و داده ها را بین Nauka و ماژول سرویس روسی Zvezda متصل کردند. این دو فضانورد نرده ها را نصب کردند  و هرگونه کار باقیمانده را برای مسیر یابی کابل در راهپیمایی فضایی ۹ سپتامبر انجام دادند.
در هر دو راهپیمایی فضایی ، نوویتسکی به عنوان یک خدمه فوق العاده ناحیه ۱ با لباس فضایی اورلان روسیه با نوارهای قرمز و دوبروف لباس فضایی با نوارهای آبی را به عنوان یکی از خدمه خارج از ناحیه ۲ بر تن خواهد کرد.
این دومین و سومین راهپیمایی فضایی برای دوبرو و نوویتسکی و همچنین ۲۴۲ و ۲۴۳ راهپیمایی فضایی در حمایت از مونتاژ ، نگهداری و ارتقاء ایستگاه فضایی بود.

ترجمه خبرگزاری CNN فارسی

دیدگاهتان را بنویسید