به گزارش CNN فارسی رئیس‌جمهوری اسرائیل هفته آینده، مدال افتخار ریاست‌جمهوری این کشور را طی مراسمی در «مقر ریاست‌جمهوری در اورشلیم» به بایدن اهدا خواهد کرد.

این مدال، به افرادی اعطا می‌شود که از طریق استعدادها، خدمات خود و یا به هر طریقی دیگر، کمک فوق‌العاده‌ای را به اسرائیل یا بشریت ارایه داده باشند.

مولفه‌هایی هم‌چون «دوستی بایدن با اسرائیل» و «کمک به بهبود روابط آمریکا و اسرائیل»، همچنین «مبارزه با نفرت از اسرائیل» و «مبارزه با یهودستیزی» از جمله مواردی هستند که سبب شده‌اند اسرائیل با اهدای مدال افتخار از بایدن قدردانی کند.

شیمون پرز، رییس‌جمهوری سابق اسرائیل، این جایزه را در سال ۲۰۱۲ پس از تشکیل کمیته‌ای بنیان نهاد.از نظر اعضای این کمیته، بایدن به‌عنوان «دوست واقعی دولت اسرائیل و مردم یهود» شناخته شده‌است.

ایالات متحده آمریکا نزدیکترین متحد اسرائیل است، واقعیتی که «رئیس جمهوری ایالات متحده آن را در گفتار و عمل نشان می‌دهد.»

بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا از هنگام آغاز به کار در دهه ۱۹۷۰ نام خود را به‌ عنوان «فردی که اسرائیل را دوست دارد و دوست واقعی تمامی مردم یهود است» در اذهان ثبت کرده است.

پیش از این، باراک اوباما، رییس‌جمهوری سابق آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان، مایل لاو، خاخام اعظم سابق اسرائیل، الی ویزل، برنده جایزه صلح نوبل، آورند شالف، رئیس «یاد وشم»، هنری کیسینجر، وزیر اسبق امور خارجه آمریکا و آدین اشتاینسالتز، خاخام یهود موفق به دریافت این مدال شده‌اند.

گفتنی است جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هفته آینده ، ابتدا به اسرائیل سفر می‌کند و سپس دو روز را نیز در عربستان می‌گذراند.

آقای بایدن گفته است بخشی از هدف سفرش به خاورمیانه ادغام بیشتر اسرائيل در منطقه است و این موضوع را تحولی خوب برای «صلح» و «امنیت اسرائيل» دانسته است. او همچنین می‌گوید که تلاش دارد پیامدهای جنگ در یمن کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید