به گزارش  CNN فارسی، با توجه به پول های بلوکه شده کشورمان در کشور های ژاپن و کره جنوبی، قرار است تحولی بزرگ در حمل و نقل کشورمان صورت بگیرد. این پول های بلوکه شده، شامل حدود ۷ میلیارد دلار در ژاپن و حدود ۸ میلیارد دلار در کره جنوبی می باشد که قرار است صرف خرید ۲۵۰ هزار دستگاه تویوتا پریوس هیبریدی شود.

با وجود اینکه بهترین سدان متوسط هیبریدی جهان، یعنی تویوتا پریوس به طور میانگین حدودا ۲۷ هزار دلار قیمت دارد، با اختصاص دادن ۷ میلیارد دلار منابع آزاد شده کشورمان در ژاپن می توان بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه از این پرفروش ترین خودروی هیبریدی جهان را وارد کرد و ناوگان تاکسی رانی تهران و چندین شهر دیگر را به آخرین استاندارد جهانی مجهز کرد. طرحی که فعلا روی کاغذ بسیار خوش است و تا واقعیت فاصله ای زیاد دارد.

تهران با ۷۷ هزار دستگاه تاکسی اکثرا فرسوده، دارای بزرگ ترین ناوگان تاکسی رانی جهان است و با این طرح جسورانه می توان همه ی تاکسی های تهران را هیبریدی کرده و الگویی برای دیگر جهانیان شد. ضمن اینکه کاهش چشم گیری در آلودگی هوای تهران هم ایجاد می کند.

کل ناوگان تاکسی رانی کشور، حدود سیصد و بیست هزار دستگاه است که با اجرای این طرح می توان بیش از هشتاد درصد ناوگان تاکسی رانی کشور را به بهترین خودروی هیبریدی جهان مجهز کرد که به معنای واقعی کلمه یک انقلاب به تمام عیار است.

امیدواریم مونتاژ کاران داخلی از فردا ادعا نکنند که خودمان می توانیم بهتر از تویوتا پریوس بسازیم و باید از تولید داخل حمایت کرد. صرف ۴۳ سال زمان برای دیدن نتیجه یک سیاست ۴ برابر بیش از حد معقول می باشد.

به امید اینکه این طرح عملی شود و شاهد هیبریدی شدن ماشین های دیگر کلان شهر ها و حتی شهر ها و شهرستان ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید