به گزارش CNN فارسی , این مأموریت که Inspiration 4 نام دارد ، اولین مأموریت مداری در تاریخ پروازهای فضایی است که به طور کامل توسط گردشگران یا به عبارتی غیر فضا نوردان انجام می شود.

پرتاب روز چهارشنبه بین ساعت ۸:۰۲ بعد از ظهر تا ۱:۰۲ بامداد به وقت شرقی از مرکز فضایی کندی ناسا در شهرستان برورد فلوریدا برنامه ریزی شده است ، هرچند پیش بینی کنندگان به طوفان هایی که می تواند بر ماموریت تأثیر بگذارد ، اهمیت می دهند و سعی در کنترل آن ها دارند.
در این سفر سه روزه ، کوارتت به صورت آزاد در مدار زمین پرواز می کند و هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور زمین می چرخد در حالی که مسافران درون آن شناور هستند و به دلیل گرانشی که از بین رفته قادر خواهند بود مناظر پانورامایی از سیاره ما را مشاهده کنند. برای پایان دادن به سفر ، فضاپیمای آنها برای ورود مجدد به جو باز می گردد و در سواحل فلوریدا از هم پاشیده می شود. و بله ، برای هر سه روز در فضا ، همه مسافران باید از یک توالت مخصوص مخصوص جاذبه صفر استفاده کنند که در نزدیکی بالای کپسول قرار دارد. متاسفانه دوش گرفتن برای آن ها در دسترس نخواهد بود و همه خدمه باید در همان صندلی های درازکش که در هنگام پرتاب سوار می شوند بخوابند.

این اولین باری است که غیرنظامیان به فضا سفر کرده اند. اگرچه ناسا پس از مرگ کریستا مک آلیف ، معلم مدرسه نیوجرسی که در فاجعه چلنجر در سال ۱۹۸۶ کشته شد ، از ثبت نام افراد غیر فضانورد برای ماموریت های معمول خودداری کرد ، اما گروهی از ثروتمندان جویای تجربه ای هیجان انگیز در فضا هستند و حاضرند برای این کار مبالغس هنگفت پرداخت کنند. میلیاردر و سرمایه گذار آمریکایی دنیس تیتو اولین فردی بود که در سال ۲۰۰۱ برای اقامت هشت روزه خود در ایستگاه فضایی بین المللی ، هزینه ی هنگفتی را پرداخت کرد و شش نفر دیگر نیز پس از او به این مکان سفر کردند. همه آنها همراه با فضانوردان حرفه ای سوار فضاپیمای سایوز روسی شدند.
با این حال ، این ماموریت به عنوان آغاز عصر جدیدی از سفرهای فضایی شناخته شده است که در آن افراد عادی ، به جای فضانوردان منتخب دولت سفر میکنند.

ترجمه از وبسایت رسمی CNN

دیدگاهتان را بنویسید