به گزارش CNN فارسی ، اریکسون (ERIC) سازنده تجهیزات مخابراتی بروز دوشنبه اعلام کرد که با خرید شرکت ارتباطات ابری Vonage (VG) به مبلغ ۶٫۲ میلیارد دلار موافقت کرده است. این معامله بزرگ‌ترین قرارداد این شرکت سوئدی در سال‌های اخیر بود و پس از خرید شرکت شبکه‌های بی‌سیم مستقر در ایالات متحده به قیمت ۱٫۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ صورت گرفت.
اریکسون در بیانیه ای گفت: «توافقنامه ادغام به اتفاق آرا توسط هیئت مدیره Vonage تصویب شد.
این معامله بر اساس قصد اعلام شده اریکسون برای توسعه جهانی در شرکت های بی سیم است و به مشتریان فعلی سهم بیشتری از بازار به ارزش ۷۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ ارائه می دهد.
Vonage در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱، ۱٫۴ میلیارد دلار فروش داشت، با حاشیه سود تعدیل شده قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) 14٪ و جریان نقدی آزاد ۱۰۹ میلیون دلار است.

پس از گذشت مدتی از زمانی که Borje Ekholm به عنوان مدیرعامل در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد، این خرید مرحله جدیدی را نشان می دهد.
او پس از اینکه اریکسون در اوایل دهه ۲۰۰۰ به چند رسانه ای تبدیل شد، بر بازسازی و تمرکز مجدد کسب و کار متمرکز شده است. تلاش کرد تا خریدهای خود را با عملیات خود تطبیق دهد و سود سنگینی می کرد.
پلتفرم ارتباطی Vonage مبتنی بر ابر به بیش از ۱۲۰۰۰۰ مشتری و بیش از یک میلیون توسعه دهنده ثبت شده که در سراسر جهان خدمات ارائه می دهد.
اریکسون گفت که انتظار دارد این معامله باعث افزایش سود هر سهم – به استثنای اثرات استهلاک غیر نقدی – و جریان نقدی آزاد از سال ۲۰۲۴ به بعد شود.
انتظار می رود این معامله در نیمه اول سال ۲۰۲۲ بسته شود، مشروط به تایید سهامداران Vonage، و تاییدیه های نظارتی و سایر شرایط.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید