به گزارش CNN فارسی ، پایگاه خبری “میدل ایست مانیتور” در گزارشی به ازسرگیری دور جدید مذاکرات اتمی ایران و غرب در وین (دور هفتم مذاکراتِ وین) پرداخته و به طور خاص احتمال و شانسِ موفقیت این دور از مذاکرات را مورد بررسی قرار داده است.

میدل ایست مانیتور در این رابطه می‌نویسد: «در حالیکه “رابرت مالی” نماینده ویژه دولت آمریکا در مساله ایران، ناظران و تحلیلگرانِ مساله هسته‌ای ایران را با گفتنِ این نکته که “نقطه عدمِ بازگشت به برجام، در حال فرا‌رسیدن است، شگفت زده کرد، اسرائیل نیز بر شدتِ حملات لفظی خود علیه ایران مخصوصا در چهارچوبِ مناقشه‌اش با آمریکا در مورد پرونده اتمی ایران افزوده و تاکید می‌کند که نسبت به آغازِ جنگ و درگیری با ایران، مشتاق‌تر از قبل شده است. گفته می‌شود حتی در این رابطه درخواست‌هایی نیز در داخل اسرائیل دال بر این مساله مطرح شده اند که اسرائیل باید به صورت انفرادی علیه ایران دست به اقدام بزند. در این راستا، اسرائیل اقدام به افزایش بودجه نظامی برای مقابله با ایران نیز کرده و تمامی این اقدامات و رویه ها، تنها اندکی قبل از آغاز شدنِ دور هفتم مذاکرات هسته‌ای وین، خود را نشان می‌دهند.

هران و واشنگتن یکدیگر را به عدم جدیت در چهارچوب مذاکرات هسته‌ای و بازگشت به توافق برجام متهم می‌سازند. آمریکا، ایران را متهم می‌کند که تهران در چهارچوب شش دور مذاکرات هسته ایِ پیشین در وین، صرفا “زمان” خریده است و اکنون نیز دولت جدید ایران به ریاست جمهوری “ابراهیم رئیسی” و با حضور دیپلمات‌هایی نظیر “علی باقری کنی” در چهارچوب مذاکره با غرب، عملا رویه‌هایی را در پیش خواهد گرفت که عاری از انعطاف پذیری جهت حصول یک توافق خواهند بود. در عین حال واشنگتن به تل آویو هشدار داده که دست به اقدامات مخرب علیه ایران نزند، زیرا این مساله در نوع خود می‌تواند خسارت‌های قابل توجهی را به بار آورد و موجب پیشرفتِ بیش از پیشِ برنامه اتمی ایران شود.

دیدگاهتان را بنویسید