سایت حامی دولت حسن روحانی که همواره تلاش کرده است منافع ایران را به جای چین و روسیه، در تعامل با غرب و احیای برجام با هر کیفیتی تعریف کند، از توئیت اولیانوف برداشت جانبدارنه ای منتشر کرد.

این سایت اظهار داشت که میخایل اولیانوف نوشته است : یک پیام مهم. امیدواریم که پس از لغو تحریم‌ ها درباره ایران و احیای صادرات نفت این کشور ، تهران به تلاش ‌های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت بپیوندد.

این درحالی می باشد که ایران همواره تاکید کرده است که بعد از لغو تحریم ها ، تا رسیدن به آمار تولید نفت قبل از تحریم ها ، هیچ محدودیتی را نمی پذیرد. ایران پس از لغو تحریم ها باید بتواند به میزان این سال ها که از بازار نفت بیرون بوده است ، نفتش را بدون محدودیت تولید و صادر کند. آن ها هم که جای ایران را در این سال ها پر کرده اند (روسیه، عربستان، عراق، …) باید از تولیدشان کم کنند.

کاظم غریب آبادی ، نماینده ایران در آژانس انرژی هسته ای در توئیت خود نوشته بود : ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیام تبریک محمد سانوسی بارکیندو ، دبیرکل اوپک ، از دبیرخانه این سازمان به‌ دلیل تلاش‌ هایش برای حفظ ثبات در بازار جهانی نفت در طول دو سال اخیر قدردانی کرده است و برای او و همکارانش آرزوی موفقیت کرد.

قطعا روسیه نمی تواند مانع از فروش نفت ایران شود و همکاری در کنترل بازار به معنای کاستن از سهمیه ایران نمی باشد . نکته عجیب این می باشد که در وضعیت کنونی که تنها چین از ایران نفت می خرد ، رسانه های حامی دولت سابق ، اصرار دارند چین و روسیه را دشمن ایران و ائتلاف قدرت های غربی را دوست ایران معرفی کنند. حتی اگر سرنوشت برجام برابر چشمان مردم کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید