به گزارش CNN فارسی ، با نزدیک شدن به تعطیلات، آمریکایی ها برای قیمت های بالاتر و همچنین زمان انتظار طولانی تر برای سفارش های خود آماده می شوند. تا کنون، افزایش دستمزدها، بهبود مستمر بازار کار و پس‌اندازهای ذخیره‌شده، هزینه‌های مردم و اقتصاد ایالات متحده را حفظ کرده است.
اما احساسات منفی در مورد چالش‌های اقتصاد بر بسیاری از عوامل مثبت، از جمله رشد فزاینده شغل و افزایش حقوق، غلبه کرد.
اقتصاددانان ولزفارگو در یادداشتی می‌گویند: «احساسات در ماه‌های اخیر در بحبوحه شیوع اخیر کووید و محرک‌های رو به کاهش متزلزل شده است، اما پیامدهای نوامبر نام تورم را در سراسر آن نوشته شده است».
از هر چهار نفری که در نظرسنجی شرکت کردند، یک نفر گفت که ، تورم استانداردهای زندگی آنها را بدتر کرده است. علی‌رغم پرداخت‌های بالاتر، نیمی از پاسخ‌دهندگان گفتند که انتظار دارند تورم هر گونه افزایش دستمزدی را که در سال گذشته به آنها داده شده است، از بین ببرد.
به گفته ریچارد کرتین، اقتصاددان ارشد نظرسنجی از مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان، مصرف کنندگان از افزایش قیمت خانه ها، خودروها و سایر کالاهای بادوام مانند لوازم خانگی بیش از هر زمان دیگری در بیش از ۵۰ سال گذشته شکایت داشتند.
اقتصاددانان ولز فارگو می‌گویند: «تا زمانی که عرضه و تقاضا نتوانند حد وسطی پیدا کنند، اقتصاد کمی در انتظار زمانی است که افزایش قیمت‌های ناشی از بیماری همه‌گیر در نهایت شروع به کاهش کند».
کرتین گفت : این توضیح که افزایش قیمت‌های کنونی “گذرا” است و برای همیشه ادامه نخواهد داشت – زبانی که فدرال رزرو و دولت بایدن استفاده کرده‌اند – نشان می‌دهد که مردم آمریکا باید محکم بنشینند و منتظر بمانند، حتی اگر سیاست‌های واشنگتن هنوز مشکل را حل نکرده است.
علاوه بر این، وابستگی های سیاسی بر نحوه پردازش اطلاعات در مورد اقتصاد توسط مردم تأثیر می گذارد. حال باید دید دولت چه استراتژی هایی را برای کنترل این مساله به کار خواهد گرفت.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید